عصر خودرو

سرمایه گذاری ۱ میلیون دلاری بلاعوض ژاپن در آب خوانسار

عصر بازار- در آینده ای نزدیک قرارداد سرمایه گذاری یک میلیون دلاری بلاعوض ژاپن در آب خوانسار به منظور کاهش شاخص آب بدون درآمد این شهر امضا می شود.

سرمایه گذاری ۱ میلیون دلاری بلاعوض ژاپن در آب خوانسار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ژاپن یکی از پیشروترین کشورها در زمینه کنترل شاخص آب بدون درآمد است. کارشناسانی از این کشور آذرماه سال گذشته در ایران حضور یافتند و پس از برگزاری جلساتی با مدیران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، برای انجام مطالعه در خصوص کاهش آب بدون درآمد، به شهر خوانسار عزیمت کردند.

    شهر خوانسار بیشترین هدررفت ظاهری و واقعی آب را در کشور دارد. این شهر با شاخص 60 درصد، یکی از بحرانی ترین شهرهای کشور از نظر شاخص آب بدون درآمد است.

    قرار است ژاپن یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری بلاعوض در کاهش آب بدون درآمد شهر خوانسار به عنوان پایلوت بهره‌گیری از تکنولوژی ژاپنی داشته باشد و  طبق اعلام کارشناسان ژاپنی مقرر شده تا شاخص آب بدون درآمد در شهر خوانسار از 60 درصد فعلی به حدود 15 تا 17 درصد برسد.

    «حمیدرضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص آخرین وضعیت سرمایه گذاری ژاپن در کاهش آب بدون درآمد شهر خوانسار گفت: "مطالعات کارشناسان ژاپنی به مراحل پایانی رسیده و با ارائه جمع بندی آنها، به زودی قرارداد سرمایه گذاری ژاپن در کاهش آب بدون درآمد شهر خوانسار به امضا می رسد."

    برچسب ها