عصر خودرو

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر عنوان کرد

بازی نرخ بهره آمریکا با بازار طلا

رکود نسبی بازار سکه با نزدیک شدن به محرم

عصر بازار- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه طی هفته گذشته تحت تأثیر شاخص نرخ بهره آمریکا قرار گرفته بود، اظهار کرد که قبل از اعلام این شاخص‌ها با کاهش قیمت طلای جهانی همراه بودیم اما بلافاصله پس از اعلام شاخص‌ها با افزایش قیمت روبرو شدیم.

بازی نرخ بهره آمریکا با بازار طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد ولی با اشاره به اینکه بازار طلا طی 10 روز گذشته تحت تأثیر شاخص نرخ بهره آمریکا قرار داشت، بیان کرد:‌ پس از منتفی شدن افزایش نرخ بهره آمریکا مجددا با افزایش قیمت طلای جهانی همراه شدیم و طی 10 روز گذشته دو مرتبه قیمت طلای جهانی حدود 30 دلار افزایش یافت و به رقمی معادل 1342 دلار به ازای هر انس طلای جهانی رسید.

    این در حالی بود که پیش از اعلام شاخص‌ها و با این تصور که نرخ بهره آمریکا افزایش خواهد یافت، قیمت طلای جهانی کاهش یافته بود.

    وی ادامه داد: در انتهای هفته جاری نیز هر انس طلای جهانی به 1327 دلار رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز رقمی معادل 113 هزار و 800 تومان پیدا کرد.

    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر همچنین با اشاره به نزدیک شدن به فضای محرم در مورد وضعیت بازار طلا و سکه عنوان کرد:‌ طی دو ماه گذشته با رکود نسبی در بازار طلا و سکه همراه بودیم، اما مطمئنا با توجه به نزدیکی ماه محرم باز هم فضای رکود نسبی در بازار حاکم خواهد بود.

    ولی ادامه داد: متأسفانه رکود بازار طلا و سکه از ابتدای سال 1395 وجود داشت و شاهد کاهش انگیزه مردم برای خرید طلا و سکه هستیم. پیش از این مردم به طلا به عنوان کالایی سرمایه‌ای نگاه می‌کردند اما با اعمال هزینه‌های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده شاهد کاهش میل برای خرید توسط مشتریان هستیم.

    وی همچنین با تأکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی یادآور شد: اگر از صنعت طلا و جواهر حمایت نکنیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه نداشته باشیم شاهد لطمه جدی به وضعیت صنعت طلا و جواهر خواهیم بود.

    برچسب ها