عصر خودرو

روسیه تولید نفت را کاهش نمی دهد

عصر بازار- آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه پس از توافق سازمان کشورهای تولید کننده نفت اوپک در نشست مشورتی الجزایر برای کاهش حدود ۷۰۰ هزار بشکه، اعلام کرد که مسکو در این زمینه اقدامی مشابه انجام نمی دهد.

روسیه تولید نفت را کاهش نمی دهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نوواک در گفت و گو با خبرنگاران گفت که روسیه همچنان بر حفظ تولید نفت خود در سطح کنونی مصمم است.

    خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از نوواک نوشت: روسیه در گذشته مسائل و ساز و کارهایی که در آن تعلیق رشد نفت پیش بینی شده بود را بررسی کرده است.

    وزیر انرژی روسیه گفت: وضعیت تولید نفت روسیه به اوضاع اقتصادی کلان و طرح های شرکت ها بستگی دارد. ما به حفظ سطوح کنونی تولید ادامه می دهیم و پیشنهادهایی که ماه نوامبر از سوی کشورهای عضو اوپک مطرح می شود نیز بررسی و تجزیه و تحلیل خواهد شد.

    وزیر انرژی روسیه ابراز امیدواری کرد که شاهد ثبات قیمت های نفت برپایه 50 تا 60 دلار برای هر بشکه با هدف تامین منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان باشد.

    روسیه ماه جاری میلادی (سپتامبر) به رقم بی سابقه تولید 11 میلیون بشکه نفت در روز رسید.

    اعضای اوپک روز چهارشنبه توافق کردند، تولید روزانه خود را به حدود 32 میلیون و 500 هزار بشکه کاهش دهند و سهم هر عضو اوپک نیز قرار است در نشست ماه نوامبر (آبان - آذر) تعیین شود.

    عربستان و آمریکا از حدود دو سال پیش با عرضه گسترده و بسیار پیش از نیاز نفت به بازارهای جهانی سبب سقوط آزاد فیمت ها شدند که انتقاد بسیاری از کشورهای نفتی از جمله روسیه، ایران و نزوئلا را برانگیخت.

    درآمدهای نفتی روسیه در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 2015 با 38 درصد سقوط به 14 میلیارد و 93 میلیون دلار کاهش یافت که بیشترین رکورد شکنی منفی از سال 2004 است، در حالیکه حجم صادرات نفتی حداقل چهار درصد بیشتر شده است.

    برچسب ها