عصر خودرو

جزئیات کاهش تولید نفت روسها

پیشنهاد ویژه نفتی اوپک به روسیه

عصر بازار- با توافق و اجماع اوپکی‌ها برای کاهش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت، اوپک به زودی با ارائه پیشنهادی خواستار همراهی روسیه و کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت روسیه و سایر نانو اوپکی‌ها خواهد شد.

پیشنهاد ویژه نفتی اوپک به روسیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، همزمان توافق اعضای اوپک به منظور کاهش 700 هزار بشکه‌ای سقف تولید نفت روزانه کشورهای عضو این سازمان، اوپک به زودی پیشنهاد کاهش تولید نفت را به روسیه، قزاقستان و چند کشور بزرگ نانو اوپک ارائه می‌کند.

    بر این اساس به زودی نمایندگان اوپک با انجام گفتگوهایی به طور رسمی کاهش حدود 300 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام را به دو کشور روسیه و قزاقستان ارائه خواهند کرد.

    یک مقام مطلع در سازمان اوپک در گفتگویی با بیان اینکه با توافق اوپکی‌ها مبنی بر کاهش سقف تولید نفت، روسیه هم به طرح محدودیت تولید نفت خواهد پیوست، گفت: پیشتر در گفتگوهایی بین نمایندگان دو کشور بزرگ عضو اوپک و روسیه توافق‌های اولیه برای همکاری به منظور محدودیت تولید نفت حاصل شده بود.

    در همین حال اسپوتینگ سه شنبه هفته‌جاری، اعلام کرد: «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه درباره همکاری این کشور با اوپک به منظور بازگشت ثبات در بازار نفت، گفته بود: نخست باید موضع کشورهای عضو اوپک، یکپارچه و متحد شود.

    از این رو با اجماع اعضای اوپک برای کاهش 700 هزار بشکه‌ای سقف تولید روزانه نفت خام، حالا مذاکرات با روسیه و قزاقستان به عنوان دو تولیدکننده بزرگ نفت نانو اوپک برای کاهش روزانه 300 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت خام آغاز خواهد شد.

    از سوی دیگر پیش بینی می‌شود علاوه بر روسیه و قزاقستان، چند کشور دیگر بزرگ تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک هم همچون عمان، جمهوری آذربایجان و مکزیک هم برای کاهش تولید نفت با کشورهای عضو اوپک همراهی کنند.

    در صورت همکاری روسیه به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت غیر عضو اوپک و سایر کشورهای نانو اوپک از آذر ماه امسال در مجموع روزانه حدود یک میلیون بشکه تولید نفت خام جهان کاهش می‌یابد.

    بر اساس این گزارش، وزیران نفت و انرژی اوپک پس از پایان نشست مشورتی این سازمان در الجزایر، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز تثبیت کنند. در شرایط فعلی ١٤ عضو اوپک هم به طور متوسط روزانه ٣٣ میلیون و 240 هزار بشکه نفت خام تولید می‌کنند.

    برچسب ها