عصر خودرو

مصباحی مقدم مطرح کرد؛

اوراق اجاره؛ ابزار بهینه برای خرید هواپیما

عصر بازار- رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، اوراق اجاره را مطلوب ترین و سهل الوصول ترین ابزار بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه های خرید هواپیما در کشور دانست .

اوراق اجاره؛ ابزار بهینه برای خرید هواپیما
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، غلامرضا مصباحی مقدم گفت: از آنجا که شرکت ها تمایل دارند با گشایش های اقتصادی اخیر، فورا برای خرید هواپیما اقدام کنند، اوراق اجاره بهترین روشی است که می تواند قراردادهای خرید آنها را تامین مالی کند؛ چرا که سریع تر به نتیجه می رسد.

    مصباحی مقدم، اوراق استصناع را از دیگر ابزارهایی دانست که در وضع فعلی، در تامین مالی صنعت هوایی کشور کاربرد دارد اما چون بیشتر در هنگام سفارش ساخت معنا پیدا می کند، برای سال های آینده قابل استفاده است .

    این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی بازار سرمایه برای در اختیار گذاشتن این ابزارها افزود: خوشبختانه روش های تامین مالی، پیش از این چند بار عملیاتی شده است. بنابراین، شرکت های خدمات حمل و نقل هوایی می توانند هم به صورت ریالی و هم به صورت ارزی از این روش ها استفاده کنند.

    مصباحی مقدم با یادآوری تجربه بازار سرمایه در تامین مالی شرکت ماهان برای خرید هواپیما گفت: ماهان چند خرید خود را از راه اوراق اجاره تامین مالی کرد و موفق بود و ظاهرا هنوز هم از این روش استفاده می کند.

    رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: البته جاهای دیگر هم وارد شده اند و از این روش های تامین مالی استفاده کرده اند؛ به هر حال، کاری است که هم تجربه و هم چکش خور شده و موفقیت خودش را اثبات کرده است .

    برچسب ها