عصر خودرو

جمهوری «چک» ۱۲ پروژه به ارزش ۱.۵ میلیون دلار در قرقیزستان اجرا می‌کند

عصر بازار- در چارچوب همکاری بنیاد توسعه قرقیزی-روسی و بانک توسعه صادرات کشور چک، طرح اجرای ۱۲ پروژه به ارزش ۱.۵ میلیون دلار در قرقیزستان برنامه‌ریزی شد.

جمهوری «چک» ۱۲ پروژه به ارزش ۱.۵ میلیون دلار در قرقیزستان اجرا می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «سوزانا شیت‌کوا» سخنگوی یانک صادرات کشور چک در کنفرانس مطبوعاتی در بیشکک از اجرای 12 پروژه به ارزش 1.5 میلیون دلار در چارچوب همکاری بنیاد توسعه قرقیزی-روسی با بانک صادرات چک خبر داد.

    «کوبانیچ‌بیک کول‌بانوف» رئیس بنیاد توسعه قرقیزی-روسی نیز در این کنفرانس اعلام کرد: این پروژه‌ها در حال تحقق هستند و پروژه‌های پالایش و تصفیه نیز در «ایسیک‌کول» و «کارا-بولاک» اجرا می‌شوند.

    وی با اشاره به علاقمندی تجار کشور چک به همکاری در ساخت و ساز ایستگاه برق- آبی قرقیزستان گفت: امروز بیش از 40 نماینده شرکت‌های پیشرو این کشور در انجمن بازرگانی مشترک قرقیز-چک شرکت دارند.

    رئیس بنیاد توسعه قرقیزستان و روسیه تصریح کرد: همکاری‌ها تحت حمایت بانک توسعه صادرات صورت می‌گیرد، این بانک با ضمانت بنیاد توسعه قرقیزی-روسی به تجار چک وام‌هایی به مبلغ 50 هزار دلار به بالا خواهد داد تا پروژه‌های خود را در قرقیزستان پیاده کنند.

    وی افزود: در حال حاضر تمایلات فراوانی برای توسعه پالایش، تصفیه و ساخت نیروگاه ملی برق- آبی قرقیزستان از سوی سرمایه‌گذاران وجود دارد و ما تمام شهرداران و استانداران قرقیزستان را در این همایش دعوت کردیم تا ایجاد ارتباط بین تجار و آنها ایجاد شود.

    کوبانیچ‌بیک افزود: آن‌ها همچنین به سرمایه‌گذاری در نیروگاه برق -آبی، مهندسی مکانیک و زیرساخت شهرستان‌های قرقیزستان علاقمندی نشان دادند.

    وی در ادامه گفت: البته شرکت‌ها و تجار چک با اجرای فن‌آوری‌های خود، به توسعه اقتصاد ملی قرقیزستان نیز کمک خواهند کرد.

    کوبانیچ‌بیک در پایان گفت: البته در گذشته بودجه لازم برای تحقق این طرح‌ها وجود نداشت اما با اجرای این پروژه‌ها در کشور می‌شود به شهردارهای محلی یاری‌ رساند چرا که در حال حاضر همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی رویکردی جدید است و زمان آن رسیده تا شرکت‌های خصوصی بازرگانی خدمات کیفی جدیدی را به شهرداری و مردم ارائه دهند.

    انجمن بازرگانی قرقیز-چک، با حضور 400 بازرگان و تجار جمهوری چک و جمهوری قرقیزستان برگزار شد.

    برچسب ها