عصر خودرو

بعد از توافق اوپک صورت گرفت

جهش ۲.۵ دلاری قیمت نفت

رشد بازارهای بورس آسیا و ارزهای بین‌المللی

عصر بازار- بعد از توافق اوپک قیمت نفت جهش ۲.۵ دلاری داشت و بازارهای بورس آسیا و ارزهای بین‌المللی افزایش قابل توجهی داشتند.

جهش ۲.۵ دلاری قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شب گذشته بلافاصله بعد از خبر توافق اعضای اوپک بر سر سقف تولید، قیمت نفت در بازارهای جهانی بیش از 2.4 دلار افزایش یافت، در حالی که قیمت نفت پیش از توافق حدود 46 دلار بود، بعد از اعلام توافق نفت برنت به بشکه‌ای 48.92 دلار افزایش یافت.

    اما از ابتدای امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی دوباره کاهش یافته است، امروز قیمت نفت برنت با 24 سنت کاهش بشکه‌ای 48 دلار و 45 دلار به فروش می‌رود. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش 6 سنتی دارد.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت نفت بعد از افزایش شب گذشته نوشته است سرمایه‌گذاران هنوز درباره شفافیت تصمیم اوپک مردد هستند.

    شب گذشته اوپک تصمیم گرفت که کمیته تخصصی تشکیل شود و میزان کاهش تولید هر کشور را به وزرا اعلام کند.

    سرمایه‌گذاران نفتی می‌گویند هنوز میزان کاهش اعضا مشخص نیست و به نوعی شفافیت در این تصمیم‌گیری وجود ندارد.

    *رشد ارزش سهام بازارهای بورس آسیا پس از توافق اوپک

    خبر شب گذشته توافق اوپک بر کاهش سقف تولید  باعث رشد ارزش سهام بازارهای بورس آسیا نیز شد.

    شاخص نیکی ژاپن جهش یک و نیم درصدی را تجربه کرد،‌همچنین شاخص هنگ‌کنگ نیم درصد رشد داشت و سایر شاخص‌های بازار بورس آسیا هم افزایش قابل توجهی داشتند.

    *رشد ارزش ارزهای بین‌المللی پس از توافق اوپک

    همچنین خبر توافق اعضای اوپک باعث ارزش ارزهای بین‌المللی را نیز تکان داد، به طوری که کرون نروژ به بیشترین رقم 5 ماه گذشته رسید و معادل 8.02 در مقابل یک دلار معامله شد.

    دلار استرالیا هم به بیشترین میزان سه هفته گذشته رسید و همچنین دلار آمریکا رشد 0.7 درصدی داشت و در مقابل 101.35 ین ژاپن معامله شد و در این میان یورو تغییر اندکی داشت و ارزش آن با کمی افزایش، در مقابل 1.12 دلار معامله شد.

    شب گذشته، اعضای اوپک در اجلاس غیررسمی توافق کردند که سقف تولید نفت به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش یابد این رقم کاهشی معادل 700 تا 800 هزار بشکه در روز خواهد شد. این تصمیم از ماه نوامبر اجرایی می‌شود. قرار است سهم کاهش هریک از اعضا توسط کمیته‌ای مشخص شود.

    برچسب ها