عصر خودرو

کنفرانس بین المللی آهن و فولاد ایران در اصفهان پایان یافت

عصر بازار- دومین کنفرانس بین المللی آهن و فولاد ایران ( متال بولتن) شامگاه چهارشنبه پس از دو روز برگزاری در محل هتل عباسی اصفهان به کار خود پایان داد.

کنفرانس بین المللی آهن و فولاد ایران در اصفهان پایان یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این کنفرانس با هدف معرفی ظرفیت ها و توانایی های ایران در زمینه تولید و صادرات آهن و فولاد و شناسایی فرصت های جهانی در این زمینه برگزار شد.
    در این کنفرانس حدود 150 مهمان خارجی از بیش 50 شرکت از حدود 30 کشور دنیا حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر با مسئولان و کارشناسان صنعت آهن و فولاد و بازدید از برخی کارخانه های بزرگ کشورمان پرداختند.
    مهمانان خارجی حاضر در این کنفرانس از انگلیس، ایتالیا، فرانسه، ژاپن، آلمان، اتریش، اوکراین، ترکیه، آفریقای جنوبی، هند، هلند، سوئد، سوییس، روسیه، چین، سنگاپور، امارات متحده عربی، عمان، هنگ کنگ، بلژیک،یونان، اردن، جمهوری اسلواکی،اسپانیا، لوکزامبورگ،تایلند، لبنان و عربستان سعودی حضور داشتند.
    مراسم افتتاحیه این کنفرانس با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان و مدیران و کارشناسان شرکت های تولیدی آهن و فولاد سراسر دنیا برگزار شد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، میزان تولید فولاد در کشور در زمان حاضر را 17 میلیون تُن در سال اعلام و اظهار کرد که یکی از اهداف اصلی کشور در بخش آهن و فولاد، رسیدن به تولید 55 میلیون تُن فولاد در سال تا افق 1404 (سال 2025 میلادی) است.
    مهدی کرباسیان رتبه جهانی ایران در تولید فولاد را چهاردهم عنوان و اضافه کرد: ایران جایگاه خوب و روند رو به رشدی در زمینه صادرات فولاد در آسیا و اروپا دارد.
    مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در این کنفرانس با اشاره به روند رو به رشد صادرات فولاد و روندی کاهشی واردات فولاد در ایران از سال 2007 میلادی تا 2015 گفت: از امسال، صادرات از واردات فولاد در کشور پیشی گرفته است.
    بهرام سبحانی با بیان اینکه ایران در حال طی کردن مسیر توسعه تا سال 1404 است، افزود: بر اساس برنامه های سند چشم انداز تا افق 1404 سرانه مصرف فولاد در کشور باید به 350 کیلو گرم در سال برسد یعنی مصرف داخلی ما با توجه به پیش بینی جمعیت یکصد میلیون نفری به 35 میلیون تن خواهد رسید.
    وی با اشاره به برخورداری ایران از دانش فنی تولید فولاد در زمینه های ساخت تجهیزات، بهره وری، طراحی و ساخت واحدهای فولادی و نیروی تحصیلکرده، افزود: ایران اکنون 28 میلیون تن ظرفیت آماده به کار در تولید فولاد دارد.
    همچنین در این گردهمایی تاکید شد که برگزاری کنفرانس بین المللی فولاد در اصفهان، یکی از دستاوردهای بزرگ اجرایی شدن سند برجام است.
    معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد: برگزاری کنفرانس بین المللی آهن و فولاد ایران در داخل کشور و با حضور بیش از 150 مهمان خارجی از حدود 50 شرکت معتبر، یکی از نتایج مهم اجرایی شدن سند برجام است.
    کرباسیان با بیان اینکه در گذشته ما ناگزیر به شرکت در اجلاسی در دُبی امارات متحده بمنظور معرفی صنعت فولاد کشورمان بودیم، افزود: اما از سال گذشته با برگزاری کنفرانس آهن و فولاد از سوی شرکت'متال بولتن' در داخل کشور، فرصت خوبی برای افزایش روابط بین المللی کشور فراهم شد.
    وی با تاکید براینکه ورود بسیاری از فناوری های نوین در عرصه صنعت پس از برجام برای کشور محقق شد، تصریح کرد: به نتیجه رسیدن سند برجام به زمان نیاز دارد و ما به مرور شاهد این نتایج و دستاوردها هستیم.
    در روز نخست این کنفرانس، نشست های تخصصی با موضوع های صنعت فولاد رو به رشد ایران، ظرفیت تولید و مصرف فولاد خام ایران، نقش قراضه های آهنی در تولید فولاد، صنعت فولاد ایران در مسیر خودکفایی، وضعیت جهانی فولاد و سیر تدریجی شراکت ایران و چین برگزار شد.
    همچنین در روز نخست دومین کنفرانس بین المللی آهن و فولاد ایران، دو شرکت ایرانی و اتریشی، توافقنامه همکاری دوجانبه در باره نرم افزارهای صنایع فلزی منعقد کردند.
    این توافقنامه بین شرکت 'ایریسا'(بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون) از زیرمجموعه های شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت 'پی اس آی' (PSI) اتریش منعقد شد.
    پی اس آی (PSI)، یک شرکت سازمان یافته و تحت قوانین جمهوری اتریش است که در زمینه فناوری اطلاعات و توسعه و بازاریابی صنایع فلزی فعالیت می کند.
    روز دوم کنفرانس نیز نشست های مختلفی در زمینه هایی مانند سنگ آهن و زنجیره تامین فولاد ایران، سرمایه گذاری خارجی در بخش معادن، بهره وری در انرژی، گندله سازی، کاربردهای بازاریابی و اهمیت ترابری و تراز تجارت کالا در بازارهای آهن و فولاد ایران برگزار شد.
    مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان درباره برگزاری این کنفرانس گفت: مهمانان خارجی حاضر در این کنفرانس که بیشتر از شرکت های بزرگ تولیدکننده فولاد اروپا و آسیا بودند در این دو روز به خوبی با ظرفیت ها، توانایی ها و چالش های صنعت فولاد ایران آشنا شدند.
    سبحانی افزود: مذاکره های خوبی نیز در جریان کنفرانس بین شرکت کنندگان ایرانی و خارجی صورت گرفت که بدون شک نتایج ارزشمندی در جهت ورود فناوری های نوین صنعت فولاد به کشورمان و افزایش روابط بین المللی و صادرات خواهد داشت.
    وی خاطرنشان کرد: مدیران شرکت های بزرگی مانند ام سی سی (MCC) از چین، پرای متال (Primetal) از انگلیس، دانیلی (Danieli) از ایتالیا، اس ام اس گروپ (SMS Group) از آلمان، جنرال متالز از انگلیس و میتسوبیشی از ژاپن در این کنفرانس حضور داشتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو