عصر خودرو

تردید پتروناس برای اجرای پروژه ۸ میلیارد دلاری ال.ان.جی کانادا

عصر بازار- شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) اعلام کرد پیشنهاد پروژه ۸ میلیارد دلاری کارخانه تولید ال.ان.جی در غرب کانادا را که پس از سه سال انتظار به تصویب دولت این کشور رسیده است، مورد بررسی مجدد قرار می دهد.

تردید پتروناس برای اجرای پروژه ۸ میلیارد دلاری ال.ان.جی کانادا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پروژه 8 میلیارد و 300 هزار دلاری کارخانه تولید ال.ان.جی در غرب کانادا پس از سه سال انتظار از سوی دولت لیبرال :جاستین ترودر' نخست وزیر این کشور مورد تصویب قرار گرفت، اما بسیاری از تحلیلگران با توجه به تلاش پتروناس برای کاهش هزینه ها به دلیل کاهش جهانی بهای نفت و همچنین کاهش رشد اقتصادی مالزی، در خصوص اجرایی شدن این پروژه تردید دارند.

    دولت کانادا سه شنبه شب با اجرایی شدن این پروژه توسط شرکت پتروناس موافقت کرد، تصمیمی که گفته می شود محکی برای دولت لیبرال کاناداست که از یک طرف باید نیازهای صنایع انرژی این کشور را که در حال از دست دادن نیروی کار خود هستند برآورده کند و از طرف دیگر باید با چالش ها و نگرانی های محیط زیستی که شعار انتخاباتی سال 2015 جاستین ترودر بود، مقابله کند.

    'وان زوالکیفلی وان عارفین' رئیس و مدیر عامل شرکت پتروناس روز پنجشنبه در این خصوص، گفت: این تصمیم به تازگی اعلام شده است. ما به زمان نیاز داریم تا به شرایط نگاهی کنیم و سپس پروژه را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

    به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، بهای 'ال.ان.جی' طی چند سال گذشته به دلیل افزایش عرضه و نگرانی از کاهش تقاضا به خاطر کاهش رشد اقتصادی چین، نزول شدیدی پیدا کرده است.

    'وود مکنزی' تحلیلگر بازرا انرژی در این خصوص گفت: شرایط اقتصادی این پروژه نیازمند بهای بالاتر از قیمت های کنونی ال.ان.جی و آنچه آنها برای چند سال آینده پیش بینی کرده اند، است.

    وی تصریح کرد: به همین دلیل است فکر می کنیم پتروناس سرمایه گذاری در این پروژه را تا زمانی که نسبت به قیمت های ال.ان.جی در آینده اطمینان حاصل کند، متوقف خواهد کرد.

    شرکت پتروناس اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد به دلیل کاهش بهای جهانی نفت هزینه های خود را طی چهار سال آینده تا 50 میلیارد رینگیت (بیش از 12 میلیارد دلار) کاهش خواهد داد.

    برچسب ها