عصر خودرو

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران عنوان کرد؛

افزایش عرضه سهام پگاه گلستان در پی افزایش تقاضا

عصر بازار- معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از افزایش بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم به حجم پیشین عرضه اولیه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان خبر داد و این اقدام را در راستای پاسخ به تقاضای چشمگیر معامله‌گران آنلاین عنوان کرد.

افزایش عرضه سهام پگاه گلستان در پی افزایش تقاضا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بهنام محسنی با بیان اینکه در جریان معاملات امروز بازار فرابورس در حالی عرضه اولیه پگاه گلستان صورت گرفت که تعداد 12 میلیون سهم به این عرضه اختصاص یافته بود؛ به تقاضای قابل ملاحظه معامله‌گران آنلاین اشاره کرد و گفت: بر همین اساس تعداد 2 میلیون و 609 هزار و 107 سهم به 12 میلیون سهمی که برای عرضه اولیه تخصیص یافته بود، افزوده شد تا بتوان از این طریق پاسخ کاملی به تقاضای معامله‌گران آنلاینی که در این خرید حضور یافته بودند، داده شود.

    وی ضمن تشکر از سهامدار عمده شرکت پگاه گلستان؛ این اقدام را صرفا با موافقت و همکاری آن ممکن دانست و گفت: با آنکه طبق اطلاعیه عرضه اولیه قرار بود تعداد 12 میلیون سهم "غگلستا" به این عرضه اختصاص یابد، اما در نهایت با افزایش سهمی که با موافقت سهامدار عمده رخ داد، تعداد 14 میلیون و 609 هزار و 107 سهم به این عرضه تخصیص داده شد.

    در بازار چه گذشت؟

    در جریان معاملات امروز همچنین در مجموع بازارهای فرابورس ایران بیش از 253 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 193 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز پس از افت و خیزهای مکرر به رشد کمتر از یک واحدی بسنده کرد و در اراتفاع 817 واحدی متوقف شد.

    بازار سهام فرابورس نیز امروز شاهد نقل و انتقال 186 میلیون سهم به ارزش بیش از 663 میلیارد ریال بود. نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی صدرنشین این بازار قرار گرفت؛ چرا که تعداد 42.5 میلیون سهم به ارزش 147.7 میلیارد ریال در آن دادوستد شد.

    در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز سرمایه‌گذاران نقل و انتقال 334 هزار و 788 ورقه به ارزش 307 میلیارد ریال را تجربه کردند. در این بازار "اخزا7" کماکان به صدرنشینی خود به لحاظ ثبت بالاترین حجم و ارزش ادامه داد. در این نماد تازه وارد امروز بیش از 156 هزار ورقه دست به دست شد که ارزش آن نیز بالاتر از 134 میلیارد ریال بود.

    در روندی دیگر؛ در معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز شاهد افت قیمتی اغلب نمادهای مورد معامله و دادوستد تسه‌ها در محدوده قیمتی 836 تا 896 هزار ریال بودیم.

    درنهایت ETFها نیز در آخرین روز معاملاتی هفته معامله 2.2 میلیون ورقه به ارزش 27.8 میلیارد ریال را به ثبت رساندند که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افت حجم و ارزش معاملاتی همراه بود. صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر امروز بالاترین حجم و ارزش معاملات ETFها را تجربه کرد به‌طوری که در این صندوق یک میلیون ورقه به ارزش 11.8 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

    برچسب ها