عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی گاز:

برداشت گاز ایران از عسلویه تا پایان سال ۹۶ با قطر برابر می شود

عصر بازار- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این که در حال حاضر ایران بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک گازی جنوب برداشت می کند، گفت: تا پایان سال ۹۶ ایران هم اندازه قطر در عسلویه به برداشت گاز اقدام می کند.

برداشت گاز ایران از عسلویه تا پایان سال ۹۶ با قطر برابر می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمیدرضا عراقی روز چهارشنبه در نشست خبری در حاشیه گردهمایی خانواده بزرگ ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران در سمنان افزود: براساس برنامه های جامع و راهبردی ، تولید گاز در کشور به یک هزار میلیارد متر مکعب می رسد.

    وی اظهار داشت: تولید و صادرات گاز، کاهش مصرف سوخت در داخل کشور و ارزآوری از تولید انرژی، از اهداف مهم شرکت ملی گاز ایران است.
    عراقی ادامه داد: در زمستان سال گذشته بیش از 450 میلیون مترمکعب گاز در بخش مصارف خانگی استفاده شد که برای صادرات گاز، فرهنگ سازی در صرفه جویی امری اجتناب ناپذیری است.
    وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشور در منطقه است که ظرفیت صادرات گاز به کشورهای همسایه را دارد، اضافه کرد: ایران به تعهدات خود در قبال انتقال گاز به پاکستان و هند به عنوان خط انتقال صلح عمل می کند و به دلیل مشکلات اقتصادی طرف های مقابل، انتقال گاز دراین طرح کُند پیش می رود.
    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: 85 درصد از مناطق روستایی کشور از نعمت گاز برخوردار هستند و با تخصیص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار، طرح گازرسانی به شهر زاهدان تا پایان سال 95 انجام می شود.
    مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این که ایران در دریای خزر برداشت گاز ندارد، گفت: هزینه های اکتشاف گاز در این دریا از برداشت گاز در پارس جنوبی بیشتر است.
    در گردهمایی خانواده بزرگ ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران به مناسبت روز ایمنی، سردار محمدعلی مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل، علی یوسفی پور رئیس ایمنی ،بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران، محمد رضا خباز استاندار سمنان و مدیرانی از شرکتهای گاز استانهای مختلف کشور حضور داشتند.
    شرکت گاز استان سمنان در ارزیابی های کشوری در شاخص ایمنی، سلامت و محیط زیست در سال 94 رتیه دوم کشور را کسب کرد.

    برچسب ها