عصر خودرو

تعدیل مثبت ۹ درصدی در سود هر سهم حسابرسی شده بودجه ۹۶ "ثغرب"

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب با سرمایه ۹۰۰ میلیارد ریال، اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۳۱/۰۶/۹۶ را به صورت حسابرسی شده با ۹ درصد تعدیل مثبت نسبت به اطلاعیه قبلی منتشر کرد.

تعدیل مثبت ۹ درصدی در سود هر سهم حسابرسی شده بودجه ۹۶ "ثغرب"
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سود هر سهم "ثغرب" با 10 درصد افزایش نسبت به سال مالی گذشته، مبلغ  126 ریال پیش بینی شده است. مهم ترین دلیل افزایش 10 درصدی سود خالص شرکت افزایش 164 درصدی فروش ناشی از افزایش فروش واحدهای مسکونی مسکن مهر می باشد.
    از طرفی به علت افزایش هزینه های ساخت، بهای تمام شده کالای فروش رفته 248 درصد افزایش پیش بینی شده که در کل سود ناخالص 14 درصد بیشتر می شود، به علت افزایش قانونی حقوق و دستمزد، هزینه های عمومی و اداری هم 17 درصد بالا می رود.
    همچنین، تنها یک درصد نیز سایر درامدهای عملیاتی بیشتر شده که جمع این دو سود عملیاتی را 13 درصد نسبت به سال قبل بیشتر می کند، در اخر با افزایش 4 درصدی هزینه مالی شرکت و کاهش 66 درصدی هزینه های متفرقه، سود قبل از کسر مالیات 16 درصد بیشتر می شود که به علت افزایش سود، میزان مالیات نیز 551 درصد افزایش می یابد لذا در مجموع سود خالص با 10 درصد افزایش ، 113 میلیارد و 665 میلیون ریال پیش بینی می شود.
    لازم به ذکر است، در اطلاعیه قبلی به ازای هر سهم مبلغ 115 ریال سود پیش بینی شده بود، لذا شرکت 9 درصد تعدیل مثبت در پیش بینی حسابرسی شده، داده است. نسبت به  اطلاعیه قبلی فروش، بهای تمام شده، هزینه های متفرقه و مالیات تغییر کرده اند. لذا فروش نزدیک 9 درصد کاهش، بهای تمام شده حدود 11 درصد کاهش، هزینه متفرقه 15 درصد کاهش و مالیات 8 درصد افزایش داشته است.

    برچسب ها