عصر خودرو

سازمان توسعه تجارت:

صادرات مواد اولیه پلیمری به ۱.۴ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت گفت: میزان صادرات مواد اولیه پلیمری در پنج ماه نخست امسال به بیش از ۱.۴ میلیارد دلار رسید.

صادرات مواد اولیه پلیمری به ۱.۴ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمود بازاری افزود: در کشورهای چین، عراق و ترکیه شاهد افزایش ارزش و در هند و افغانستان شاهد رکود ارزش صادرات مواد اولیه پلیمری هستیم.
    وی همچنین با بیان اینکه میزان صادرات روغن موتور تا پایان مردادماه امسال، از نظر ارزشی حدود 963 میلیون دلار بوده، اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.5 درصد افزایش داشته است.
    به گفته بازاری، افغانستان، ترکیه، چین و هند عمده بازارهای صادرات روغن موتور ایران به شمار می آیند.
    وی، ارزش صادرات مواد هیدروکربوری پتروشیمی نظیرال.پی.جی (گاز مایع) در پنج ماهه نخست امسال را حدود 928 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش حدود هشت درصدی مواجه بوده است.
     ایران اکنون ظرفیت تولید سالانه 61 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را داراست که در چشم انداز 1404 به 120 میلیون تن افزایش خواهد یافت.
    با تحقق افزایش تولید محصولات پتروشیمی در سال های آتی شاهد جهشی در تولید و صادرات محصولات پلمیری خواهیم بود.
    ایران اکنون 12 درصد از بازار ال.پی.جی جهان را در اختیار دارد و پیش بینی می شود در افق سال 2020 میلادی، 40 درصد از بازار این محصول در منطقه خاورمیانه به کشورمان اختصاص یابد.
    با توجه به ورود فازهای جدید پارس جنوبی و اجرای طرح های توسعه ای در این مناطق، صادرات ال.پی.جی نیز 19 درصد افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها