عصر خودرو

کاهش قیمت نفت پولدارها را بی پول کرد

عصر بازار- در حالی که تعداد ثروتمندان افزایش داشته است، برخی مخالف با این روند پول های خود را از دست داده اند؛ پولدار ها روز به روز پولدار تر می شوند ولی نه در همه کشور ها.

کاهش قیمت نفت پولدارها را بی پول کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، تعداد افراد بسیار پولدار در جهان در سال 2015، 0.6 درصد افزایش داشته در حالی که ثروت آن ها با افزایش 0.8 درصدی به 30 هزار میلیارد دلار رسیده است.

    در مجموع افراد پولدار 0.004 درصد جامعه بزرگسالان جهان را تشکیل می دهند در حالی که 12 درصد ثروت جهان را به دست دارند. مرکز ولت-اکس معیار افراد خیلی ثروتمند را کسانی که حداقل ارزش مالی 30 میلیون دلار دارند در نظر گرفته است.

    در حالی که تعداد ثروتمندان افزایش داشته است، برخی مخالف با این روند پول های خود را از دست داده اند.

    فشار در بخش انرژی و کاهش قیمت ها برای ثروتمندانی که در کشورهای وابسته به انرژی زندگی می کردند زیاد بود و موجب کاهش ثروت آن ها شد.

    روسیه، نروژ و استرالیا کشورهایی بودند که با کاهش افراد ثروتمند در کشورشان مواجه شدند.

    عرضه بیش از تقاضا باعث شد که قیمت نفت پایین آید و به کمتر از بشکه ای 50 دلار برسد. همین اتفاق گریبانگیر برخی افراد پولدار شد. استرالیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی، سنگ آهن و زغال سنگ بود و اصلی ترین مقصد صادراتی آن چین بوده است ولی خبر بدی که برای استرالیا پیش آمد این بود که اقتصاد چین با بحران مواجه شد و تقاضای این کشور کاهش پیدا کرد. در حالی که یک سوم صادرات استرالیا به چین بوده است.

    بر همین اساس، تعداد افراد پولدار در استرالیا 31 درصد کاهش داشت و به 2 هزار 475 نفر رسید که مجموع ثروت آن ها 295 میلیارد دلار بوده که 33 درصد افت داشته است.

    به همین ترتیب روسیه نیز با کاهش 13 درصدی تعداد ثروتمندانش رو به رو شد که به هزار و 75 نفر رسیدند. نروژ که یکی از صادرکننده های بزرگ نفتی است که تعداد ثروتمندانش 54 درصد کاهش داشته است.

    از سوی دیگر در حالی که افرادی ثروتشان را از دست داده بودند، ثروت میلیاردر های جهان 5.4 درصد افزایش داشته است. آمریکا خانه اکثر ثروتمندان جهان است به طوری که 69 هزار نفر یا یک سوم ثروتمندان در آمریکا هستند.

    برچسب ها