عصر خودرو

امکان سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی سازمانهای توسعه‌ای در طرحهای اقتصادی فراهم شد

عصر بازار- بنا بر ابلاغیه رئیس جمهور، در صورت نبود سرمایه‌گذار غیر دولتی، سازمانهای توسعه‌ای تا۱۰۰ درصد امکان سرمایه گذاری در برخی صنایع را دارند.

امکان سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی سازمانهای توسعه‌ای در طرحهای اقتصادی فراهم شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رئیس جمهور پس از تایید اصلاحات بخشی از قوانین مربوط به خصوصی سازی و اصل 44قانون اساسی آن را برای اجرا به دستگاههای مربوطه ابلاغ کرد.

    در ابلاغیه رئیس جمهور به وزارت خانه های اقتصاد و صنعت و معدن و همچنین سازمان برنامه و بودجه آمده است، قانون اصلاح مواد2،6،24 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44قانون اساسی که در 7شهریور در مجلس تصویب و در تاریخ17/6/1395در شورای نگهبان تایید شد، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

    بر این اساس، در صورت نبود سرمایه‌گذار غیر دولتی، سازمانهای توسعه‌ای تا100درصد امکان سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته، صنایع پیشرفته با فناوری بالا یا صنایع خطر پذیر را  دارند. همچنین مصادیق این نوع صنایع باید ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ توسط وزارت اقتصاد و وزارت صنعت مشخص شود. در ادامه متن نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت در این خصوص مشاهده کنید.

    همچنین در این قانون تاکید شده است که موضوع این قانون برای فراخوان عمومی، در یک پایگاه اطلاع رسانی(که در آن نام سازمان توسعه ای، موضوع و محل اجرای طرح و مراحل پیشرفت آن مشخص شده است) به اطلاع مردم برسد.

    برچسب ها