عصر خودرو

بلومبرگ:

ایران و عربستان برای توافق نفتی با موانع زیادی روبه‌رو هستند

عصر بازار- بلومبرگ اعلام کرد:ایران و عربستان برای توافق نفتی با موانع زیادی روبه‌رو هستند و هنوز در سطح معینی از تولید با یکدیگر به توافق نرسیده‌اند.

ایران و عربستان برای توافق نفتی با موانع زیادی روبه‌رو هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، عربستان سعودی برای اولین بار طی دو سال گذشته قوی‌ترین سیگنال را نسبت به آمادگی این کشور برای همکاری با ایران و هموار ساختن مسیر به سمت محدود کردن عرضه نفت به بازار جهانی روانه بازار کرد.

    خالد الفلیح وزیر نفت عربستان که در زمان انتصاب به این وزارت بازار نفت با مازاد عرضه را از وزیر نفت قبلی این کشور به ارث برد اخیرا انعطاف بیشتری را نسبت به ایران از خود نشان داده است.

    وی تأکید کرده است که ایران، لیبی و نیجریه باید اجازه یابند تا تولید نفت خود را به حداکثر سطح منطقی آن نگه دارند.

    الفلیح ادامه داد: اختلاف بین کشورهای اوپک در زمینه سطح تولید نفت این کارتل برای فریز در حال کم شدن است.

    این مقام سعودی پس از نشستی طولانی با حضور مقامات تهران و مسکو که در این نشست روس‌ها نقش واسطه و میانجی را ایفا می‌کردند این اظهارات را بیان کرد و گفت: نظرات بسیار به یکدیگر نزدیک شده است.

    علی رغم این اظهارات ایران و عربستان برای توافق با موانع زیادی روبه‌رو هستند و هنوز در سطح معینی از تولید با یکدیگر به توافق نرسیده‌اند.

    قرار است امروز نشست غیررسمی اوپک با حضور کشورهای تولیدکننده نفت غیراوپکی در حاشیه نشست مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر برگزار شود.

    در صورتی که اوپکی‌ها در نشست امروز به توافق نرسند دو ماه زمان خواهند داشت تا شرایط را برای توافق در راستای محدود کردن عرضه نفت به بازار جهانی آماده کرده و از تداوم مازاد عرضه نفت به بازار جهانی برای یک سال دیگر جلوگیری کنند.

    بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در پاسخ به سوالی در حاشیه این نشست گفت: ایران برنامه‌ای برای توافق در این دو روز ندارد و به زمان بیشتری برای مشورت نیاز دارد.

    برچسب ها