عصر خودرو

بعد از دیدار روز گذشته وزرای انرژی دو کشور در الجزیره;

ایران پیشنهاد عربستان برای کاهش تولید نفت را رد کرد

عصر بازار- رویترز اعلام کرد: بعد از دیدار روز گذشته وزرای انرژی دو کشور در الجزیره و در مجمع بین‌المللی انرژی، ایران پیشنهاد عربستان برای کاهش تولید نفت را رد کرد.

ایران پیشنهاد عربستان برای کاهش تولید نفت را رد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اواخر روز گذشته در مجمع بین‌المللی انرژی عربستان به ایران پیشنهاد کرد تا در ازای کاهش تولید نفت این کشور، ریاض هم میزان تولید خود را در اوپک کاهش دهد اما زنگنه این پیشنهاد را نپذیرفت.

     منابع آگاه دیروز اعلام کردند که بسته پیشنهادی امروز در جلسه غیررسمی اوپک مطرح می‌شود مبنی بر اینکه کل تولید اوپک برای یکسال آینده یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد که  سهم ایران از این کاهش صد هزار بشکه و سهم عربستان 400 هزار بشکه است.

    خالد الفالح  وزیر انرژی عربستان به خبرنگاران گفته است انتظار ندارم که فردا تصمیم خاصی در اجلاس غیررسمی اوپک گرفته شود.

    بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران هم گفته است فردا روز تصمیم‌گیری نیست و مذاکرات اجلاس غیررسمی اوپک مسیر را برای تصمیم‌گیری در اجلاس رسمی 30 نوامبر سازمان اوپک در اتریش فراهم خواهد کرد. تلاش می‌کنیم تا در اجلاس نوامبر به توافق برسیم.

    به گزارش رویترز سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مذاکرات غیر رسمی خود را در ساعت 14 (به وقت محلی) امروز در الجزیره برگزار خواهند کرد. برخی اعضای غیراوپک نیز در مجمع بین‌المللی انرژی حضور دارند.

    منابع آگاه می‌گویند الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز گذشته الجزایر را ترک کرده و گفته است در نشست اوپک شرکت نمی‌کند چرا که اوپک هنوز به مراحل پایانی برای شکل‌گیری تفاهم نرسیده است.

    برچسب ها