عصر خودرو

عضو ناظر شورای رقابت:

اجرای کامل مصوبه تنظیم بازار پتروشیمی با جدیت پیگیری می شود

عصر بازار- رای شورای رقابت در خصوص عدم خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران قطعی و لازم الاجرا است و این شورا با جدیت تمام اجرای دقیق مصوبه اخیر را پیگیری خواهد کرد.

اجرای کامل مصوبه تنظیم بازار پتروشیمی با جدیت پیگیری می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای رقابت با بیان مطلب فوق گفت: شورای رقابت زمانی یک رای را صادر می کند که بررسی های کارشناسی آن به اتمام رسیده باشد و این رای به هیچ وجه نقض نمی شود.

    ملکی با اشاره به جلساتی که در خصوص موضوع عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران در مرکز ملی رقابت تشکیل شد، اظهار داشت: این موضوع مهم به صورت همه جانبه در شورای رقابت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نتیجه آن شد که بورس کالا با ایجاد شفافیت در معاملات پتروشیمی از به وجود آمدن رانت در این بازار جلوگیری می کند.

    نماینده مجلس و عضو ناظر شورای رقابت تاکید کرد: رای شورای رقابت در خصوص عدم خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران برای نهادهای دولتی و غیردولتی لازم اجرا است و کسی نمی تواند آن را نقض کند. از این رو به نظر می رسد افرادی به این رای معترض باشند که از منابع رانتی استفاده می کنند و با این رای منافع آنها به خطر می افتد.

    وی در پایان گفت: وقتی در معاملات بورس کالا روند دادوستدها برای همه مشخص و قابل رصد است اما در بازار خارج از بورس امکان هر نوع پنهان کاری و بازی عرضه کنندگان به دلیل انحصار موجود در این صنعت وجود دارد، خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا به زیان منافع ملی است که بر این اساس شورای رقابت با جدیت اجرای دقیق مصوبه اخیر را پیگیری خواهد کرد.

    برچسب ها