عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالا خبر داد:

گواهی‌ سپرده کالایی آهن، روی و PVC در راه است

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در صورتی که گواهی سپرده کالایی بر روی سایر کالاها نظیر ( جو، آهن و روی) هم راه بیفتد پرتفوی خوبی را تشکیل خواهد داد.

گواهی‌ سپرده کالایی آهن، روی و PVC در راه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حامد سلطانی‌نژاد در مورد گواهی‌سپرده سکه اظهار داشت: حجم معاملات گواهی‌ سپرده سکه قابل قبول‌ است و فعالان در این حوزه افزایش پیدا کرده‌اند، تنها مشکلی‌ که وجود دارد در خصوص بستر سامانه شرکت مدیریت فناوری است .

    وی افزود: ساعات معاملاتی گواهی سپرده سکه مانند بازار سهام از نه و نیم صبح تا دوازده و نیم ظهر است اما فعالان بازار بعد از ساعت یازده تا بعد از ظهر که قیمت‌ها جهانی است فعال هستند.

    سلطانی‌نژاد تصریح کرد: زیر ساخت فنی این سامانه در دست اجراست تا معاملات بعد از ساعت یازده نیز ادامه یابد، همانند قرارداد آتی سکه که از ده و نیم صبح تا ساعت نوزده ادامه دارد.

    مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به دسترسی آنلاین تردینگ در بازار خاطر نشان کرد: از این طریق افراد می‌توانند سکه را از خانه معامله کنند و دسترسی خوبی است تا افرادی که پرتفوی گردانی می‌کنند از آن بهره مند شوند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا گواهی سپرده کالایی در خصوص کالاهای دیگری به جز سکه طلا کاربرد دارد یا خیر؟ گفت: بله، در مورد جو در برخی از استانها گواهی سپرده کالایی قابل استفاده است و در مورد کالاهایی نظیر ( روی، آهن و PVC )هم در صددیم تا این گواهی راه بیفتد.

    سلطانی‌نژاد خاطر نشان کرد: در صورتی که گواهی سپرده کالایی در مورد این کالاها هم راه بیفتد پرتفوی خوبی را تشکیل خواهد داد.

    وی افزود: مجوز آن صادر شده تا صندوق های اوراق بهادار یک درصدی از گواهی سپرده کالایی را خریداری کنند که این صندوق‌های گواهی سپرده کالایی به بازار کمک می‌کند تا مشکلات صندوق کالایی حل شود.

    بر اساس این گزارش، شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تاریخ 12 خرداد ماه 93 بر اساس بند 24 ماده 1 و بند 4 ماده 4 قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه 1384، " گواهی سپرده کالایی " را به عنوان ابزار مالی قانون بازار اوراق بهادار، شناسایی و تصویب کرد.

    مقرر شد دستور العمل اجرایی معاملات این اوراق به تصویب هیات مدیره سازمان برسد و نسبت به اجرایی کردن آن از طریق بورس‌های کالایی اقدام کند.

    بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار گواهی سپرده کالایی اوراق بهاداری است که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می‌شود.

    برچسب ها