عصر خودرو

تاکید بر تدوین نقشه راه ۵ ساله همکاری ایران و عمان

عصر بازار- وزیر صنعت معدن و تجارت ایران در دیدار با وزیر صنعت عمان گفت:باید نقشه ۵ ساله همکاری های اقتصادی. بین ایران و کشور پادشاهی عمان هر چه سریعتر تدوین و به تصویب طرفین برسد.

تاکید بر تدوین نقشه راه ۵ ساله همکاری ایران و عمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد رضا نعمت زاده عصر روز سه شنبه در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان ادامه داد : باید تلاش کرد این نقشه راه تا 6 ماه آینده نهایی شده و در نهایت به تصویب برسد.
    وزیر صنعت از آمادگی خود برای مراجعه به عمان با هدف امضای این نقشه راه خبر داد.
    نعمت زاده در ادامه خبر از ایجاد یک منطقه آزاد در بندر جاسک داد و افزود: تاسیس این منطقه آزاد می تواند در توسعه همکاری مشترک بین ایران و عمان تاثیر داشته باشد.
    وزیر صنعت از حضور بانک عمانی سهای در تهران استقبال کرد و گفت: در این باره با رئیس کل بانک مرکزی رایزنی خواهد کرد.
    نعمت زاده خواستار فعالیت بیشتر شرکت های خصوی دو کشور ایران و عمان برای جهش در حجم مبادلات اقتصادی شد.
    وزیر صنعت به امضای چند موافقت نامه اقتصادی بین ایران عمان اشاره کرد و ادامه داد: آماده ایم نواقص موجود را با امضای موافقت نامه های دیگر برطرف کنیم.
    نعمت زاده بااشاره به این که افتتاح خطوط هوایی و دریایی بین ایران و عمان تاثیر بسزایی در گسترش همکاری های دو کشور دارد، افزود:باید شرکت های هوایی و دریایی برای همکاری مشترک در دو کشور ایجاد شود.
    نعمت زاده افزایش فعالیت های بانکی در دو کشور را خواستار شد و آن را عامل اصلی توسعه روابط تجاری برشمرد و بر گسترش فعالیت بیمه ای بین دو کشور ایران و پادشاهی عمان تاکید کرد.
    وی از پیشنهاد وزیر صنعت عمان برای سرمایه گذاری در چابهار استقبال کرد و از تمایل ایران برای افزایش فعالیت های علمی دانشگاهی بین دو کشور خبر داد.
    عضوکابینه دولت یازدهم با بیان این که مذاکره های دو کشور در بخش انرژی در حال به نتیجه رسیدن است، خاطرنشان کرد:با نهایی شدن مسیر خط لوله گاز بین ایران و عمان که امید است به زودی به نتیجه برسد زمینه های همکاری دو کشور بیشتر خواهد شد

    *علاقه مندی عمان برای سرمایه گذاری در بندر عباس
    وزیر صنعت کشور پادشاهی عمان از علاقه مندی این کشور برای سرمایه گذاری در بندر عباس خبرداد.
    مسعود بن علی السنیدی عصر سه شنبه در شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان در محل سالن مروارید نمایشگاه. بین المللی تهران ادامه داد: روابط بانکی بین بانک سهای عمان و ایران برقرار شده که گام مهمی در توسعه روابط دو جانبه است.
    وی از وزیر صنعت ایران درخواست کرد در باره ایجاد یک مرکز چشم پزشکی تخصصی در پسندم عمان تلاش کند.
    این مقام عمانی همچنین خواستار سرعت بخشیدن به روند بیمه های مشترک بین دو کشور شد و این را در توسعه روابط مهم ارزیابی کرد.

    برچسب ها