عصر خودرو

زنگنه: تولید نفت ایران محدود نمی‌شود

نفت اوپک ارزان شد

عصر بازار- اظهار نظر وزیر نفت کشورمان مبنی بر عدم محدودسازی تولید نفت و افزایش تولید نفت ایران به ۴ میلیون بشکه در روز، قیمت سبد نفتی اوپک را کاهش داد.

نفت اوپک ارزان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه اجلاس مجمع بین‌المللی انرژی در الجزیره اعلام کرد: ایران در نشست مشورتی اوپک به دنبال امضای توافق نیست و عرضه نفت خود را محدود نخواهد کرد.

    وی با بیان اینکه این کشور تولید نفت خود را در سطح کنونی تثبیت نمی‌کند، تصریح کرد: ایران قصد دارد تولید روزانه نفت خود را به چهار میلیون بشکه برساند.

    این عضو کابینه دولت تاکید کرد: برنامه ما این نیست که در این ٢ روز به توافق برسیم؛ ما برای مشارکت در مجمع بین‌المللی انرژی و همچنین برای شرکت در نشست غیر رسمی اوپک که تنها برای تبادل دیدگاه است و نه بیشتر، به اینجا آمدیم.

    وی همچنین اعلام کرد: ایران قصد دارد سهم حدود ١٣ درصدی خود از مجموع تولید نفت اوپک در دوران پیش از تحریم را دوباره به دست بیاورد. با توجه به رسیدن مجموع تولید نفت اعضای اوپک به ٣٣ میلیون و 700 هزار بشکه در ماه اوت امسال، ایران باید چهار میلیون و400 هزار بشکه نفت تولید کند تا بتواند به سهم ١٣ درصدی خود بازگردد.

    امارات: توافق ثبات را به بازار باز می‌گرداند

    وزیر انرژی امارات هم ابراز امیدواری کرد که توافق در نشست مشورتی به ثبات بازار نفت بیانجامد.

    «سهیل بن محمد المرزوعی» وزیر انرژی امارات، گفت که نشست مشورتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در الجزایر به توافق بر سر تثبیت بازار نفت می رسد.

    ونزوئلا: احتمال توافق بین اوپک و نانو اوپک

    وزیر نفت ونزوئلا هم نگاه مثبتی به پیشنهاد تثبیت سطح تولید نفت در نشست مشورتی الجزایر دارد.

    «الوخیو دل پینو» وزیر نفت ونزوئلا، اعلام کرد:  تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای تثبیت سطح تولید نفت باید به توافق برسند.

    نفت اوپک ارزان شد

    اظهارات بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان بلافاصله اثر خود را بر بازار نفت گذاشت و قیمت سبد نفتی اوپک، امروز (پنجم مهر ماه) با ٧٣ سنت کاهش به ٤٢ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه رسید.

    عربستان: نشست الجزیره مشورتی است

    «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی، گفت: مذاکرات میان کشورهای تولید کننده نفت عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در پایتخت الجزایر مشورتی است.

    وی افزود: ما امروز با (محمد بارکیندو) دبیرکل اوپک، (نمایندگان) کشورهای دیگر (غیرعضو اوپک) و مصرف کنندگان گفت‌وگو خواهیم کرد و دیدگاه‌های آنها را خواهیم شنید.

    آغاز دیدارهای زنگنه در الجزیره

    بیژن زنگنه که برای شرکت در پانزدهمین نشست مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر به سر می برد ظهر امروز (سه شنبه، ششم مهرماه)  با جبار حسین العیبی، وزیر نفت عراق دیدار و گفتگو کرد.

    وزیر نفت در سخنرانی خود در نشست مجمع بین المللی انرژی اعلام کرد: نفت یک اسلحه نیست و نباید از آن برای آسیب رساندن به رقبا و تحقق اهداف سیاسی استفاده کرد.

    به گفته وی متاسفم که بگویم برخی، قیمت‌های نفت را تا سطحی پایین آورده‌اند که به منافع دیگر تولیدکنندگان آسیب رسانده است.

    عراق از رشد قیمت نفت حمایت کرد

    «جبار علی اللعیبی» وزیر نفت عراق اعلام کرد: موضع این کشور، حمایت از بازارهای جهانی نفت است و این عضو اوپک برای تلاش و همکاری با دیگر بازیگران برای کمک به افزایش قیمت‌ها، تمایل دارد.

    این عضو کابینه دولت عراق با اعلام اینکه موضع عراق این است که از توازن بازار نفت حمایت کند، تاکید کرد: ما برای کمک به رسیدن قیمت نفت به اندازه‌ای مطلوب، تلاش بسیار خواهیم داشت.

    برچسب ها