عصر خودرو

وزیر نفت ونزوئلا:

نشست غیررسمی اعضای اوپک احتمالا فردا تبدیل به نشست رسمی می‌‌شود

عصر بازار- در حالی که قرار بود اگر پیشرفتی در مذاکرات اعضای اوپک و غیراوپک حاصل شد نشست رسمی برگزار شود وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد: اوپک احتمالا فردا نشست رسمی برگزار می‌کند.

نشست غیررسمی اعضای اوپک احتمالا فردا تبدیل به نشست رسمی می‌‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پانزدهمین مجمع بین‌المللی انرژی امروز در الجزیره با حضور مسئولان نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در حال برگزاری است و قرار است در حاشیه این اجلاس نشست غیررسمی اوپک هم برگزار شود.

    دقایقی پیش نشست نوبت صبح این اجلاس تمام شد و وزرا به سالن مخصوص ملاقات‌های دوجانبه هدایت شدند و بحث‌ها سر سیاست‌های تولید نفت دارد.

    اگرچه نشست غیررسمی اوپک قرار است فردا بعدازظهر برگزار شود اما از هم اکنون مسئولان حاضر تحت پرسش خبرنگاران درباره تصمیم‌گیری‌های نفتی و برنامه اوپک قرار گرفته‌اند. پاسخ‌های آنها حاکی از احتمال توافق و پیشرفت گفت‌وگوها است به طوری که وزیر نفت ونزوئلا در بین خبرنگاران اعلام کرده است که احتمال دارد نشست غیررسمی اعضای اوپک با تصمیم اعضا تبدیل به نشست رسمی شود.

    وی همچنین مذاکرات فعلی را در حول محور فریز نفتی اعلام کرد اما گفت: راه برای طرح بحث‌های دیگر نیز باز است.

    وزیر نفت ونزوئلا ابراز امیدواری کرد با توچه به پیشرفت گفت‌وگو‌ها بتوان یک میلیون بشکه در روز از بازار نفت خارج کرد.

    گزارش‌ها حاکی از این است که زنگنه و وزیر نفت عراق هم دیدار دو جانبه داشته‌اند.

    زنگنه وزیر نفت ایران در این مجمع اعلام کرده است که در میان مدت و دراز مدت چاره‌ای جز این نیست که سهمیه‌بندی اوپک احیا شود.

    برچسب ها