عصر خودرو

دادوستد بیش از ۱۷۲ میلیون ورقه بهادار در فرابورس ایران

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران روز جاری دادوستد ۱۷۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ورقه بهادار را تجربه کرد.

دادوستد بیش از ۱۷۲ میلیون ورقه بهادار در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در جریان معاملات امروز سه‌شنبه 6 مهرماه بازارهای فرابورس شاهد دادوستد بیش از 172 میلیون ورقه بهادار در 18 هزار و 986 دفعه بود که ارزش آن به رقم 838 میلیارد و 700 میلیون ریال رسید.

    بازار سهام فرابورس امروز با دادوستد نزدیک به 130.7 میلیون سهم به ارزش 413.4 میلیارد ریال روبه‌رو شد و در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نماد شرکت ذوب‌آهن اصفهان بالاترین حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند. در این نماد 13 میلیون سهم به ارزش 35 میلیارد ریال را شاهد بود و به‌عنوان اولین نماد پربازدید در تابلوی معاملات سهام شناخته شد.

    نمادهای "شلیا"، "فرزین"، "زگلدشت" و "سدبیر" در حالی امروز بیشترین رشد قیمتی را در بازار تجربه کردند که نمادهای "کپرور"، "کوثر" و "بساما" با بالاترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

    امروز 41 درصد از ارزش معاملات فرابورس ایران نیز در اختیار بازار اوراق با درآمد ثابت بود. حجم معاملات اوراق در این بازار بیش از 384 هزار ورقه و ارزش آن بالغ بر 349 میلیارد و 590 میلیون ریال به ثبت رسید. نماد "اخزا7" برای دومین روز متوالی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفت به‌طوری که بیش از 192 هزار ورقه اخزا به ارزش 165 میلیارد ریال در این نماد معامله شد.

    در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز نسبت به روز گذشته با رشد حجم و ارزش معاملاتی روبه‌رو شدند. این صندوق‌ها امروز معامله 5 میلیون ورقه بهادار به ارزش 13 میلیارد ریال را تجربه کردند. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر نیز در صدر سایر ETFها به لحاظ بالاترین حجم و ارزش معاملاتی قرار گرفت.

    در نهایت در بازار ابزارهای نوین مالی نیز هر ورقه تسه در بازه قیمتی 857 تا 919 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.

    برچسب ها