عصر خودرو

در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۲۰۰ درصدی حجم معاملات آتی

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵هزار و ۷۹۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۶۹۰میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به یک هزار و ۹۳۰ قرار داد رسیده بود.

رشد ۲۰۰ درصدی حجم معاملات آتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران،  بی اعتنایی سکه به افت بهای اونس موجب افزایش تقاضا در بازار آتی سکه بورس کالای ایران شد.

    به این ترتیب سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و133 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/03 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد 0/06 درصدی به قیمت یک میلیون و 148هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 162 هزار تومان معامله و با افزایش 0/12 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اردیبهشت هم با 0/08 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 177 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 196 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/09 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی در بازار نقدی نیز همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 2هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 116 هزار تومان رسید. پایین آمدن ارزش سکه تا حدی ناشی از کاهش بهای اونس نیز بود. طلای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه روی قیمت هزار و 336 دلار قرار گرفت که یک دلار کمتر از قیمت بسته شده انتهای هفته گذشته بود. هرچند در ادامه معاملات قیمت آن بالاتر رفت و بازار نسبت به روز یکشنبه مثبت بسته شد.

    افزایش 69 درصدی حجم معاملات گواهی سپرده سکه

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 52 سکه به ارزش 580 میلیون ریال رسید که رشد 69 درصدی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد؛ چراکه حجم معاملات طی روز گذشته به 32 سکه در قالب گواهی سپرده رسیده بود.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    برچسب ها