عصر خودرو

رسانه های چین خبر دادند:

تلاش ژاپن برای سرمایه گذاری قابل توجه در ایران

عصر بازار- امضای قرارداد همکاری میان ایران و ژاپن در صنعت پتروشیمی کشورمان با بازتاب گسترده ای در رسانه های چین همراه بود و آنان با مهم توصیف کردن این توافق، از آن به عنوان «سرمایه گذاری قابل توجه ژاپنی ها در ایران» نام برده اند.

تلاش ژاپن برای سرمایه گذاری قابل توجه در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ایران و ژاپن سه روز پیش قرارداد تامین منابع مالی از بازارهای بین المللی به شکل کوتاه مدت (یوزانس) در صنعت پتروشیمی به مبلغ 320 میلیون یورو را به امضا رساندند.
    امضای این قرارداد که مورد توجه رسانه های چینی قرار گرفته باعث شده تا سایت خبری «انگلیش نیوز» از سایت های معتبر این کشور در گزارشی مشروح به این موضوع بپردازد و اعلام کند که شرکت «ماروبنی» ژاپن قصد دارد در چند طرح توسعه صنعت پتروشیمی در ایران سرمایه گذاری گسترده انجام دهد.
    این گزارش می افزاید که سندی را در این باره این شرکت ژاپنی با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران برای توسعه طرح هایی را که این شرکت ایرانی در دست دارد، امضا کرده است.
    همزمان اعلام شده است که این سرمایه گذاری از طریق گشایش یک خط اعتباری بانکی از سوی ژاپن برای ایران انجام خواهد شد.
    تارنمای «چاینا ارگ»، دیگر رسانه چینی نیز به این توافق پرداخته و آورده است که ژاپن قصد دارد در آینده ای نه چندان دور یک قرارداد دیگر سرمایه گذاری در ایران به ارزش 460 میلیون دلار با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا کند.
    گزارش می افزاید: دو طرف همچنین بیانیه ای را منتشر کرده اند که بر اساس آن شرکت ایرانی اعلام کرده است برای اجرای این طرح ها خود 10 میلیارد دلار دیگر تامین خواهد کرد.
    در ماه ژوئن (خرداد - تیر) امسال کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که آماده سرمایه گذاری های کلان در صنعت پتروشیمی ایران هستند.
    «چاینا ارگ» می نویسد که وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران اعلام کرده است که این سرمایه گذاری ها را مورد تضمین قرار خواهد داد.
    گفتنی است، ایران هم اکنون از ظرفیت تولید 60 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در سال برخوردار است و در نظر دارد این میزان را تا چشم انداز سال 1404 به 120 میلیون تن افزایش دهد.
    برآورده شده است باید 50 میلیارد دلار منابع مالی جدید برای تحقق این میزان تولید جذب و بخش زیادی از آن باید از محل سرمایه گذاری خارجی تامین شود.
    دولت ژاپن که علاقه زیادی به گسترش روابط با ایران دارد، دوم بهمن ماه سال گذشته در پی اجرایی شدن «برجام» و برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه کشورمان، تحریم ها و محدودیت ها علیه تهران را لغو کرد.

    برچسب ها