عصر خودرو

کرباسیان اعلام کرد:

چین خواهان سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در معادن ایران است

عصر بازار- معاون وزیر صنعـت، معدن و تجارت با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی از مزیت های ایران برای توسعه صنعت فولاد استفاده کنند، گفت: شرکت‌های چینی، خواهان سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در ایران شدند.

چین خواهان سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در معادن ایران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان بااشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در ایران، گفت: بهره گیری از منابع معدنی و انرژی و وجود دریاهای آزاد، نیروی انسانی تحصیل کرده و امنیت بالای ایران، از جمله مزیت های سرمایه گذاری برای تولید محصولات صنایع معدنی به ویژه فولاد است.

    وی افزود: پیش از این در کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره وضعیت صنعت فولاد ایران سمینار برگزار و تحلیل ارایه می‌شد اما امروزه به سبب ارتقای جایگاه و نقش ایران در منطقه و جهان، این رویداد با حضور شرکت‌های معتبر و سرمایه گذاران در داخل کشور برگزار می‌شود و برگزاری کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن در ایران از نتایج و ثمرات برجام است.

    وی شرایط کنونی را حاصل برنامه‌های دولت دانست و گفت: با حضور سرمایه گذاران در ایران، علاوه بر اینکه ما به رشد تولید و اشتغال و درآمدزایی می رسیم شرکت های سرمایه گذار نیز از اقدام خود به منفعت متقابل دست می یابند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو با پیش بینی تولید 17 میلیون تن فولاد در ایران در سال 95، اظهار داشت: رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن در سال 1404 (2025میلادی)، عملی و قطعی است و امتیازات فوق در کنار ایجاد ارزش افزوده بالا و ارتقای بهره وری در ایران، مسیر را برای تحقق آن هدف هموار کرده است.

    کرباسیان میزان ذخایر سنگ آهن کشور را حدود 3 میلیارد تن اعلام کرد و افزود: با اجرای برنامه جدی اکتشافی، نزدیک به 400 میلیون تن ذخیره جدید به منابع سنگ آهن کشور افزوده شده است که تنها 250 میلیون تن این رقم به ناحیه سنگان اختصاص دارد. با ادامه برنامه اکتشاف، در یک سال آتی شاهد معرفی ذخایر جدید سنگ آهن در مقیاس‌های بزرگ خواهیم شد.

    وی درباره به کار گیری روش‌های نوین فرآوری سنگ آهن، گفت: در ماه‌های آینده، طرح مشترک ایران و اوکراین برای تولید سنگ آهن از مواد کم عیار راه اندازی می‌شود که این امر نمونه‌ای برای پروژه‌های جدید خواهد شد و در نقاط مختلف معدنی کشور به اجرا گذاشته می شود.

    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن در ایران به 47 تا 48 میلیون تن خبر داد و گفت: در سال آینده، میزان ظرفیت تولید گندله سنگ آهن نیز به حدود 48 میلیون تن می رسد.

    وی به ارائه بخشی از طرح های افزایش ظرفیت فرآوری سنگ آهن اشاره کرد و افزود: در ناحیه معدنی سنگان پروژه های در دست اجرا دارد که با اتمام آن ها 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله به ظرفیت فرآوری سنگ آهن افزوده می شود.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره میزان سرمایه گذاری لازم برای تحقق اهداف توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تحقق اهداف این حوزه به 50 میلیارد دلار سرمایه نیاز است که با توجه به مزیت های ایران، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

    وی درباره تقاضای شرکت‌های بزرگ چینی برای سرمایه گذاری در ایران گفت: شرکت‌های بزرگی از چین، خواهان سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری در ایران شده اند که 30 میلیارد دلار از این رقم مربوط به توافق دو دولت است و 10 میلیارد دلار آن بین بانک‌های دو کشور توافق شده است.

    برچسب ها