عصر خودرو

سعیدنژاد اعلام کرد:

رتبه ۷۵ ایران در سرمایه گذاری تاسیسات زیربنایی دریایی

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رتبه ۷۵ ایران در سرمایه گذاری تاسیسات زیربنایی، گفت: مطالعات ترمینال ۳ بندر شهیدرجایی از سوی مشاور خارجی تاپایان سال به اتمام می‌رسد.

رتبه ۷۵ ایران در سرمایه گذاری تاسیسات زیربنایی دریایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد سعیدنژاد در بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی با بیان اینکه پیام توسعه دریامحور در کشور باید همه جانبه باشد و همه بخش‌های مرتبط آن را در دستور کار قرار دهند، گفت: کشورهایی که ساحل و دریا دارند اقتصادهای بهتری در میان سایر کشورها دارند و امروزه سهم دریا در تولید ناخالص داخلی کشورهای دارای ساحل بیش از 10 درصد است در حالیکه سهم دریاهای ما در تولید ناخالص داخلی 2.5 تا 4.6 درصد است که نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه است.

    وی با اشاره به اینکه سهم سواحل ما با توجه به تراکم جمعیت و حجم اشتغال در تولید ناخالص ملی مناسب نیست، افزود: ایران امتیاز بالایی از نظر گستردگی پس‌کرانه ها دارد که همواره مورد توجه خطوط کشتیرانی و پورت‌اپراتورهای دنیا قرار داشته است، بنابراین پس از رفع تحریم ها، سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی به حضور در بنادر ایران دارند.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه از نظر میزان سرمایه‌گذاری تاسیسات زیربنایی دریایی کشور در رتبه 75 دنیا قرار داریم، اظهار داشت: این رتبه برای ما مناسب نیست به خصوص اینکه در منطقه یکی از کشورهای همسایه ما از نظر میزان سرمایه گذاری تاسیسات زیربنایی رتبه تک رقمی دارد.

    سعیدنژاد با تاکید بر اینکه اگر فقط به توانایی‌های دولتی متکی باشیم تغییرات زیادی را در این حوزه نخواهیم داشت، گفت: باید امکان سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی در این حوزه افزایش پیدا کند.

    وی با اشاره به جذب 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، اظهار داشت: در ترمینال‌های بزرگ بنادر کشور، مشاور خارجی گرفته‌ایم تا مطالعات، بررسی‌ها و گزارش‌ها مطابق با استانداردهای جهانی برای سرمایه‌گذاران ارائه شود و در این باره در ترمینال 3 بندر شهید رجایی تا پایان امسال مطالعات مشاور خارجی انجام شده و گزارش‌ها ارائه می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در جذب سرمایه‌گذار شرکت‌هایی مورد توجه خواهند بود که تعهد بالاتری ابتدا در همکاری با شرکت‌های داخلی و سپس در جذب بار و انتقال تکنولوژی داشته باشند، افزود: سیاست محوری دیگر در بخش حمل و نقل دریایی، تعمیر، نگهداری و اورهال ناوگان است که در توسعه دریامحور دنبال می‌شود.

    برچسب ها