عصر خودرو

مسوول اداره تعاون روستایی بروجرد:

۲هزارتن از محصول جو خریداری شده از کشاورزان در بورس فروخته شد

عصر بازار- مسوول اداره تعاون روستایی شهرستان بروجرد گفت: تاکنون ۲هزار تن از محصول جو خریداری شده از کشاورزان این شهرستان در بورس فروخته شده است.

۲هزارتن از محصول جو خریداری شده از کشاورزان در بورس فروخته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدحسین نوابی افزود: طبق ماده 33 قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی دولت جو و ذرت خریداری شده از کشاورزان را باید به نرخ تضمینی در بورس بفروشد.

    به گفته وی پرداخت بهای محصول جو خرداری از کشاورزان منوط به فروش این محصول در بورس می باشد لذا تا زمان فروش ، محصول خریداری شده از کشاورزان در انبارها ذخیره شده است.
    وی با اشاره به اینکه کشاورزان بروجردی که محصول جو خود را به نرخ تضمینی به تعاون روستایی تحویل داده اند از عدم پرداخت پول محصول خود ناخرسند هستند ، گفت: هر روز تعدادی از کشاورزان به اداره تعاون روستایی مراجعه و خواستار دریافت پول خود هستند.
    نوابی افزود: قیمت محصول جو استان لرستان هفت هزار ریال برای هر کیلوگرم در بورس تعیین شده که از 20 هزار تن محصول جو خریداری شده از کشاورزان این شهرستان تاکنون دو هزار و 600 تن در بورس فروخته شده و به کشاورزان پرداخت شده است.
    وی اظهار داشت: نرخ خرید تضمینی محصول جو در لرستان 10 هزارو 280 ریال می باشد که مابه تفاوت فروش در بورس را دولت به کشاورزان پرداخت می کند و این موضوع باعث زمانبر شدن پرداخت پول محصول به کشاورزان شده است.
    وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات کشاورزان در بروجرد طی نامه ای به فرمانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست صدور مجوز برای فروش روزانه این محصول در شهرستان بروجرد را کرده این تا بتوانیم سریعتر طلب کشاورزان را پرداخت نماییم.
    رییس اداره تعاون روستایی بروجرد همچنین گفت: قیمت فروش محصول جو در استانهای همدان و گلستان برای عرضه در بورس کمتر است لذا آنان محصول بیشتری را در بورس فروخته اند.

    برچسب ها