عصر خودرو

در آستانه نشست اوپک در الجزایر رخ داد

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- در پی برداشت سود سرمایه‌گذاران پس از رشد ۳ درصدی نفت در جلسه گذشته، قیمت نفت خام در معاملات آسیایی روز سه‌شنبه کاهش یافت.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، پس از تقویت دلار در برابر سبد ارزهای اصلی دیگر، نفت تحت فشار قرار گرفته موضوعی که نشان می‌دهد بازارها هیلاری کلینتون را به عنوان برنده نخستین مناظره ریاست‌جمهوری آمریکا می‌دانند.

    دلار قوی‌تر موجب گران‌تر شدن کالاهایی نظیر نفت خام برای مصرف‌کنندگان استفاده کننده از دیگر ارزها می‌شود.

    انتظارات در خصوص افزایش ذخایر نفت خام در هفته گذشته نیز در میبان نگرانی‌ها در خصوص عرضه مازاد جهانی روی قیمت نفت فشار وارد آورده است.

    تولیدکنندگان بزرگ نفت دنیا در نشستی سه روزه در الجزایر گردهم در می‌آیند تا با کاهش یا فریز تولید اقدامی را در جهت افزایش قیمت نفت انجام دهند.

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نظیر روسیه در حاشیه مجمع جهانی انرژی در الجزایر نشستی غیر رسمی را برگزار خواهند کرد.

    مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار CMC گفت: اما بازارها در خصوص حصول توافق میان تولیدکنندگان همچنان تردید دارند. خبر مهم برای سرمایه‌گذاران آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا خواهد بود. مگر اینکه ما شاهد یک شگفتی در نشست الجزایر باشیم.

    افت قیمت نفت در بازارهای آسیایی به این معناست که سرمایه‌گذاران عمدتا به برداشت سود روی آورده‌اند.

    بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت با افتی 42 سنتی به 46 دلار و 93 سنت رسید و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با 29 سنت کاهش قیمت 45 دلار و 64 سنت معامله شد.

    نظر سنجی رویترز نشان می‌دهد که ذخایر نفتی تجاری آمریکا در هفته منتهی به 23 سپتامبر به طور متوسط با رشدی 2.8 میلیون بشکه‌ای به 507.4 میلیون بشکه خواهد رسید.

    این در حالی است که آمار هفتگی موجودی ذخایر نفتی آمریکا توسط موسسه نفت آمریکا در ادامه روز سه‌شنبه منتشر می‌شود و اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمار رسمی ذخایر نفتی را در روز چهارشنبه ارائه خواهد داد.

    برچسب ها