عصر خودرو

اعلام رقم جدید سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری در تیر ماه;

رشد ۲۴.۸ درصدی حجم سپرده‌ها+نمودار

عصر بازار- بانک مرکزی با اعلام حجم سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری در تیرماه سال ۱۳۹۵ از افزایش ۲۴.۸درصدی آن نسبت به تیرماه سال گذشته خبر داد.

رشد ۲۴.۸ درصدی حجم سپرده‌ها+نمودار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی در گزارشی حجم سپرده‌ بانک‌ها و موسسات اعتباری در تیرماه سال 1395 را اعلام کرد. حجم سپرده‌ بانک‌ها و موسسات اعتباری در تیرماه سال 1395 به رقم 1165.3 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن (تیرماه 1394) 24.8 درصد رشد نشان می‌دهد.

    با وجود آنکه در یک سال اخیر شاهد کاهش نرخ سود سپرده بانک‌ها بوده‌ایم، اما با این حال این موضوع تاثیری در روند رو به رشد سپرده‌گذاری‌های بانکی ایجاد نکرده است، البته نسبت به دوره یک ساله گذشته به میزان بسیار اندکی شاهد کاهش سپرده‌گذاری‌ها بوده‌ایم، چرا که در گذشته(از تیرماه 1393 تا تیرماه 1394) شاهد رشد 25.8درصدی میزان سپرده‌گذاری‌ها بوده‌ایم و این رشد، با یک درصد کاهش در یک سال اخیر به 24.8 درصد رسیده است.

    همچنین این حجم سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری در مقایسه با اسفندماه 1394 رشد 8.2درصدی دارد.

    حجم سپرده‌های قانونی در این مدت 1114هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به تیرماه سال گذشته برابر 23.3 درصد رشد را تجربه کرده است، ضمن اینکه میزان سپرده‌های دیداری نیز در این مدت 51.3 هزار میلیارد ریال بوده که رشد 68.8‌درصدی نسبت به تیرماه سال گذشته داشته است.

    برچسب ها