عصر خودرو

طلای جهانی در صعود ماند؛ طلای داخلی در ثبات

عصر بازار- نرخ‌ها در بازار طلا طی روزهای اخیر با نوسانات و تغییراتی همراه شده است؛ به طوری که هر اونس طلا در بازار جهانی طی هفته اخیر صعود ۳۰ دلاری را تجربه کرد و طی یکی - دو روز اخیر با ثبات تقریبی در همان صعود مانده است و طلای ۱۸ عیار نیز در بازار داخلی از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

طلای جهانی در صعود ماند؛ طلای داخلی در ثبات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بازار طلا طی روزهای اخیر با نوساناتی همراه بود. در میان انواع طلا، طلای 18 عیار از بیشترین ثبات برخوردار بود و از اواخر هفته قبل تا اواسط هفته جاری تنها حدود هزار تومان نوسان پیدا کرده است.

    هر گرم طلای 18 عیار در اواخر هفته گذشته 113 هزار و 241 تومان عرضه شد و در ابتدای این هفته با شیبی ملایم روندی افزایشی پیدا کرد و به کمی بیش از 114 هزار تومان رسید. در ادامه هفته، این نوع طلا اندکی به سمت کاهش قیمت حرکت کرد اما در بازار دیروز و امروز مجددا به بالای 114 هزار تومان رسید تا یکی از کم نوسان ترین هفته‌ها خود را طی مدت اخیر سپری کند.

    همچنین هر مثقال طلا در روزهای اخیر حدود 2700 تومان نوسان قیمت در بازار آزاد داشته است. این نوع طلا در اواخر هفته گذشته با نرخ 492 هزار و 400 تومان در بازار فروخته شد و در اوایل هفته جاری با روند صعودی به بیش از 494 هزار تومان رسید و در میانه هفته با ادامه این روند از مرز 495 هزار تومان عبور کرد.

    از سوی دیگر طلای جهانی در این هفته از نوسان بسیار کمی برخوردار بود. هر اونس طلای جهانی در اواخر هفته قبل حدود 1315 دلار قیمت داشت که در شروع این هفته به 1337 دلار رسید و طی روزهای بعد با شیبی آرام روی 1338 ایستاد تا در مجموع حدود 23 دلار از اواخر هفته قبل تا اواسط این هفته نوسان قیمت داشته باشد.

    به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا وجواهر نیز در طول هفته گذشته بازار سکه و طلا کاملا ثبات داشت اما به یک‌باره تحت‌الشعاع اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا قرار گرفت و با افزایش قیمت‌ مواجه شد.

    البته در بازار داخلی با وجود اینکه دو عید سعید قربان و غدیر خم را پشت سر گذاشتیم، میزان تقاضا برای خرید و فروش طلا و سکه افزایش نیافت و تاثیری در بازار ایجاد نشد و به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درحال حاضر دادوستدها عادی و قیمت‌ها نیز شرایط متعادلی را پشت سر می‌گذارد و همچنین شرایط بازار مساعد است و با گرانی قیمت روبرو نیستیم.

    برچسب ها