عصر خودرو

برای کاهش فشار ناشی از نفت ارزان

عربستان حقوق کارمندان دولتی را ۲۰ درصد کاهش داد

عصر بازار- دولت عربستان در جدیدترین اقدام خود به منظور کاهش کسری بودجه ناشی از افت شدید قیمت نفت، پرداخت پاداش به کارمندان دولتی را متوقف کرد و میزان دستمزد کارکنان وزارتخانه های مختلف این کشور را به میزان ۲۰ درصد کاهش داده است.

عربستان حقوق کارمندان دولتی را ۲۰ درصد کاهش داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دولت عربستان در جدیدترین اقدام خود به منظور کاهش کسری بودجه ناشی از افت شدید قیمت نفت، پرداخت پاداش به کارمندان دولتی را متوقف کرده و میزان دستمزد کارکنان وزارتخانه های مختلف این کشور را به میزان 20 درصد کاهش داده است.

    دولت عربستان همچنین فوق العاده پرداختی به کارمندان دولتی را محدود کرده و دستمزد اعضای مجلس شورای این کشور را که وظیفه ارائه مشاوره به پادشاه را دارد، به میزان 15 درصد کاهش داده است. بر اساس اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، این تصمیمات بر پرداخت پاداش هاس آخر سال قمری جاری که این ماه به اتمام می رسد، تاثیر خواهد گذاشت.

    محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، به دنبال کاهش کسری بودجه دولت این کشور است که سال گذشته به 16 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده بود. این رقم بالاترین رقم کسری بودجه در بین کشورهای عضو گروه 20 به شمار می رود. دولت عربستان پرداخت بدهی خود به پیمانکاران را به تاخیر انداخته و شروع به کاهش یارانه سوخت نموده است تا به این شکل اثرات کاهش قیمت نفت را مدیریت نماید.

    سیمون ویلیامز، اقتصاددان ارشد موسسه اچ اس بی سی در این باره گفت: «با افزایش قیمت نفت، هزینه دولت عربستان در زمینه پرداخت دستمزدها بالا رفته بود.» اکنون که کسری بودجه عربستان برای دومین سال متوالی قرار است به بالای 10 درصد برسد، «این دوره به اتمام رسیده است و هزینه ها در بخش دستمزدها باید کاهش یابد.»

    کاهش قیمت نفت و سیاست ریاضت اقتصادی دولت عربستان در حال تاثیرگذاری بر اقتصاد این کشور است و بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط بلومبرگ، پیش بینی شده که رشد اقتصادی عربستان در سال جاری به 1.1 درصد برسد که پایین ترین رقم از سال 2009 خواهد بود. میزان هزینه های مصرفی در عربستان نیز به دلیل تلاش دولت برای کاهش کسری بودجه کمتر شده است.

    برچسب ها