عصر خودرو

فردا صورت می‌گیرد؛

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام پگاه گلستان در بازار دوم فرابورس ایران

عصر بازار- بازار دوم فرابورس ایران فردا شاهد عرضه اولیه نماد دیگری؛ این بار از گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر» خواهد بود.

عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام پگاه گلستان در بازار دوم فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، چهارشنبه هفتم مهرماه تعداد 12 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت شیر پاستویزه پگاه گلستان توسط سهامدار عمده این شرکت برای نخستین بار در بازار فرابورس عرضه می‌شود که از این تعداد 6 میلیون سهم به فرایند کشف قیمت اختصاص یافته و نیم دیگر آن مختص معامله‌گران آنلاین است.

    شرکت پگاه گلستان به‌عنوان عضوی از مجموعه شرکت سهامی صنایع شیر ایران در تاریخ 8 مهرماه 94 در بازار دوم فرابورس پذیرش و نماد آن در تاریخ دوم شهریورماه جاری به‌عنوان یکصد و چهل و سومین نماد معاملاتی درج شده است.
    روز گذشته در نشست خبری یک «دیدار، یک عرضه» مدیرعامل این شرکت با ارائه توضیحاتی در خصوص تولیدات، ظرفیت‌ها و نقاط قوت پگاه گلستان، در خصوص وضعیت مالی آن نیز بیان کرد: این شرکت با سرمایه 120 میلیارد ریال برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 به ازای هر سهم 722 ریال سود پیش‌بینی کرده که از این میزان تا پایان خردادماه (دوره سه ماهه) 236 ریال معادل 33 درصد آن را پوشش داده است. همچنین سود محقق شده شرکت در سال گذشته 638 ریال بوده که در سه ماه اول 124 ریال معادل 19 درصد آن پوشش داده شده است.
    بر این اساس، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان از زیرگروه لبنیات، فردا 10 درصد از سهام خود را عرضه اولیه می‌کند و آنطور که مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند تا پایان سال نیز 10 درصد دیگر از سهام خود را طبق برنامه‌ عرضه خواهد کرد.
    در برنامه عرضه اولیه پگاه گلستان سهمیه خرید هر کارگزاری به‌همراه تمامی شعب 60 هزار سهم تعیین شده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از مشترک و قابل معامله سهمیه‌ای برای خرید ندارند.

    برچسب ها