عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس خبر داد

رنگ صندلی هواپیماها هم در مذاکره با ایرباس و بوئینگ تعیین شد

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مذاکرات خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ گفت: مذاکرات برای خرید هواپیما، مذاکره با آمریکا بود که به عنوان دشمن ایران شناخته می‌شود و حتی در خصوص رنگ صندلی‌ها هم گفت‌و‌گو کردیم.

رنگ صندلی هواپیماها هم در مذاکره با ایرباس و بوئینگ تعیین شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مهرداد لاهوتی با بیان این‌که کار تیم مذاکره کننده برای خرید هواپیما سخت و پیچیده بود، اظهار کرد:‌آنها کشوری را راضی به فروش هواپیما به ایران کردند که سال‌ها حتی حاضر به فروش قطعات هواپیما هم به ما نبود.

    وی تصریح کرد: در حالی ایرباس و بویینگ با فروش هواپیما به ایران موافقت کردند که سال‌های طولانی حتی راضی به فروش قطعات به ما نبودند و ما قطعات را از راه‌های غیررسمی و خیلی گران خریداری می‌کردیم.

    وی با بیان بیان این‌که حمل‌ونقل هوایی کشور به مرحله خطر رسیده است افزود: هواپیماهای ما متوسط عمر خود را طی کرده‌اند و این برای مسافر خیلی خطرناک است که سوار چنین هواپیمایی شود.

    وی ادامه داد: مذاکرات برای خرید هواپیما، مذاکره با آمریکا بود که به عنوان دشمن ایران شناخته می‌شود و از آن گذشته لابی صهیونیستی را هم در پشت پرده ماجرا داشتیم. ما نرفته‌ایم از دوست کالا خریداری کنیم که توقع آسان کردن شرایط و دادن وقت و امتیاز را داشته باشیم.

    عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس  با بیان این‌که تیم مذاکره کننده هوایی ایران با هوشمندی کامل در خصوص رنگ صندلی‌ها هم گفت‌و‌گو کرده‌اند، گفت: نگاه‌های سیاسی کشورهای فروشنده هواپیما به ایران برای ما کافی است و این درست نیست که در داخل کشور نیز پروژه خرید هواپیما درگیر مسایل سیاسی شود.

    برچسب ها