عصر خودرو

دوشنبه ۵ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۵.۰۷.۰۵ در بازار برق بورس انرژی ۱,۰۲۰ مگاوات برق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در بازار امروز به علت عدم معامله در نمادهای بارپایه قابل محاسبه نیست.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در انتهای دوره در محدوده 370,000 ریال روندی باثبات به خود گرفته است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات تنها در نمادهای کم‌باری و بر روی قیمت‌های روز گذشته به انجام رسید. انتظار خریداران از کاهش قیمت در سایر نمادها و مقاومت نیروگاه‌ها مانع از انجام معاملات و افزایش حجم و ارزش معاملات شد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:



    بررسی روند نماد 13950714 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950714 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی صعودی و پلکانی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر با شیبی صعودی در محدوده 370,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره پس از رسیدن به قیمت 360,000 ریال اندکی شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 364,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 2,140  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 28.06.1395 با 770  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها