عصر خودرو

در معاملات روز گذشته بورس کالا؛

آتی سکه از دلار خط گرفت

عصر بازار- در دومین روز هفته، دلار با ۵ تومان افزایش به قیمت ۳ هزار و ۵۷۳ تومان رسید تا رکورد قیمتی خود را از بهمن ماه سال گذشته بشکند بر همین اساس قیمت این رشد غیر منتظره با وجود نا امیدی ها از افزایش بهای اونس در روز دوشنبه موجب رشد اندک بهای سکه در بازار آتی شد.

آتی سکه از دلار خط گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای دلار روز یکشنبه از 3هزار و 570 تومان عبور کرد تا برای اولین بار از تاریخ 16 بهمن94، محدوده قیمتی خود را بشکند بر همین اساس بازار سکه طی این روز به اخبار مربوط کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی بی اعتنایی کرد و همسو با دلار روز مثبتی را برای خود به ثبت رساند.

    به این ترتیب، بازار آتی سکه بورس کالای ایران در دومین روز هفته با رشد قیمت همراه شد، به طوری که سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 133هزار تومان معامله شد و افزایش 0/09 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون و 147هزار تومان معامله شد که رشد0/12 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    همچنین قرارداد تحویل اسفندماه نیز با قیمت یک میلیون و 161 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/08درصدی را تجربه کرد. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی هم با 0/09 درصد رشد با قیمت یک میلیون و 176 هزار تومان به فروش رسید.

    در پایان سررسید تیر ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 195 هزار تومان معامله شد و افزایشی معادل 0/15 درصد را ثبت کرد.

    از سویی حجم معاملات آتی سکه در اولین روز هفته به یک هزار و 930 قرارداد به ارزش 229 میلیارد ریال رسید .

    در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

    روز گذشته، در حالی که بازار جهانی تعطیل بود و قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار داشت، سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی به دلیل افزایش غیر منطقی در روزهای گذشته و هماهنگی با قیمت سکه آتی راه کاهشی را در پیش گرفت، امری که منجر به دو رقمی شدن حباب آن شد. در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 118 هزار تومان رسید. در شرایطی که بهای دلار در بازار داخلی افزایش قیمت را تجربه کرد، برخی فعالان، پایین آمدن سکه را ناشی ازکاهش تقاضا دانستند.

    به این ترتیب در دومین روز هفته، قیمت سکه امامی و نیم‌سکه با افزایش همراه شد و به ترتیب با افزایش قیمت 500 و 1000 تومانی، معادل یک میلیون و 118 هزار و 200 تومان و 568 هزار تومان گزارش شدند.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز، با قیمت 114 هزار و 25 تومان گزارش شد که نسبت شنبه گذشته 115 تومان رشد کرده بود.

    این در حالی است که قیمت ربع‌سکه و سکه گرمی به ترتیب نسبت به روز شنبه  1000 و 2000 تومان کاهش یافته و در حال حاضر به ترتیب 296 و 185 هزار تومان قیمت داشتند.

    معامله 32سکه در قالب گواهی سپرده

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز به 32 سکه به ارزش 424 میلیون ریال رسید. همچنین آخرین قیمت معامله سکه طلا بر روی تابلوی معاملات یک میلیون و 115 تومان ثبت شد.

    برچسب ها