عصر خودرو

لاریجانی در دیدار با پتروشیمی ها:

جایگاه راهبردی صنعت پتروشیمی در کشور

عصر بازار- علی لاریجانی در دیدار با مدیران مجتمع های پتروشیمی سراسر کشور گفت: از گزارشات مدیران صنعت پتروشیمی استفاده کردم و تا جایی که امکان داشته باشد دغدغه های مطرح شده در این جلسه پیگیری می شود. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جایگاه صنعت پتروشیمی درکشور یک جایگاه راهبردی است و باید برای توسعه این صنعت زمینه سازی لازم انجام شود.

جایگاه راهبردی صنعت پتروشیمی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

    *در برنامه ششم توسعه کشور به صنعت پتروشیمی توجه خواهد شد؛البته برای رفع مسائل و مشکلات باید راهکارهای کارشناسی ارائه شود.

    *دربحث رگلاتوری نیز باید پیشنهادات کارشناسی و شفاف ارائه شود و نباید وضعیت به نحوی باشد که تفسیر متفاوت در رابطه با قوانین مرتبط ایجاد شود، بنابراین فعالان این صنعت باید پیشنهادات کارشناسی شده خود را ارائه دهند و اگر تاکید دارید این پیشنهادات در برنامه ششم توسعه لحاظ شود،باید کارها را سریع‌تر سامان دهید.

    *اجرا نشدن برخی از قوانین درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها باید پیگیری شود و این موضوعات باید از طریق کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد و نکته دیگر در خصوص اینکه عنوان می شود با وجود آلاینده نبودن برخی از صنایع پتروشیمی، به زور از این صنایع عوارض گرفته می شود باید موارد را به طور مشخص بیان کرد تا پیگیری شود.

    *در بحث تضامین لازم  برای سرمایه گذاری باید به تمامی جوانب توجه کرد ؛به طور مثال ممکن است یک بخش خصوصی صلاحیت لازم را نداشته باشد و در صورت اینکه دولت در این رابطه تضمین بدهد و بعد این بخش نتواند کار را به نحو مناسب انجام دهد و مشکل ایجاد شود، البته مساعدت و حمایت دولت از بخش خصوصی در اصل قابل قبول است.

    * در زمینه نحوه اخذ مالیات برارزش افزوده باید تجدید نظرهایی انجام شود.

    * اینکه صنایع پتروشیمی در بخش هایی که با مشکل کمبود آب روبرو هستند احداث نشود نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. در موضوع ارائه محصولات پتروشیمی در بورس کشور باید همه جوانب سنجیده شود.

    *با توجه به فضای پسابرجام باید از ظرفیت خطوط اعتباری کشورهای دیگر استفاده کرد و دراین صنعت سرمایه گذاری لازم انجام شود.

    برچسب ها