عصر خودرو

افت ۱۷ هزار میلیارد ریالی سود شرکت‌های بورسی

عصر بازار: رکود تورمی حاکم بر اقتصاد و به طبع آن وضعیت نامناسب بنگاه های اقتصادی موجب شده بورس تهران با کاهش ۱۷ هزار میلیارد ریالی پیش بینی سود شرکت‌های خود مواجه شود.

افت ۱۷ هزار میلیارد ریالی سود شرکت‌های بورسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، با ادامه روند نزولی بورس تهران که در نتیجه رکود اقتصادی و افت قیمت های جهانی رخ داده است ، پیش بینی سود شرکت‌های بورسی تحت‌تأثیر قرار گرفته و با کاهش قابل توجهی مواجه شده است؛ به طوری که کاهش نقدینگی و وضعیت نامناسب شرکت‌های بورسی ،کاهش پیش بینی سود آنها را رقم زده است.

    بر این اساس به دلیل شرایط رکودی حاکم بر بورس تهران پیش‌بینی سود شرکت‌های بورسی در پنجمین ماه سال با کاهش 17 هزار میلیارد ریالی مواجه شده است؛ به طوری که از میان 36 صنعت حاضر در بورس 14 صنعت پیش بینی سود خود را کاهش دادند. بر این اساس از میان صنایع حاضر در بورس صنعت فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی، استخراج کانه های فلزی و خودرو بیشترین کاهش را در پیش بینی سود خود نسبت به سایر صنایع اعمال کردند.

    آمارها نشان می دهد که سود و زیان پیش بینی شده شرکت ها در مرداد ماه برابر با 481 هزار و 396 میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به تیر ماه 17 هزار و 337 میلیارد ریال کاهش داشته است. در حالی کارشناسان تقسیم کردن سود نقدی کم را سیاست مناسبی در شرایط فعلی می‌دانند که از درآمد واقعی 380 هزار میلیارد ریالی شرکت ها در مرداد ماه، 234 هزار میلیارد ریال سود تقسیم شده است که این مقدار معادل 73 درصد درآمد واقعی شرکت ها است.

    همچنین در این ماه متوسط درآمد واقعی هر سهم 473 ریال و متوسط سود نقدی برای هر سهم 359 ریال بوده است یعنی از این مقدار 359 ریال سود تقسیم شده است.

    برچسب ها