عصر خودرو

آغاز معاملات بورس از روی سطح مقاومتی شاخص

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که روز گذشته شاهد واکنش منفی سهامداران به سطح مقاومتی ۷۷۰۰۰ واحد بودیم.

آغاز معاملات بورس از روی سطح مقاومتی شاخص
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، بازار سهام در حالی به نیمه راه خود در هفته نخست مهر ماه رسیده که در دو روز اخیر شاخص کل با رشد قابل توجهی مواجه شد. اما روز گذشته تحت تاثیر برخورد شاخص بورس با سطح مقاومتی 77 هزار واحد روند معاملات تا حدودی افت کرد تا جایی که به لطف حمایت سهامداران حقوقی در سطح 77 هزار واحدی باقی ماند.

    اما رشد چشم‌گیر حجم و ارزش معاملات سهامداران را نسبت به بهبود شرایط امیدوار ساخته و نشانه‌های از ورود نقدینگی به بورس در رفتار فعالان بازار مشهود شده است.

    با این وجود به نظر می رسد در جریان معاملات امروز شاهد واکنش سهامداران به سطح مقاومتی پیرامون شاخص باشیم در این میان نقش سهامداران حقوقی در حمایت از بازار و بهبود شرایط تاثیر‌گذار خواهد بود.

    اما در بازارهای جهانی اولین روز معاملاتی هفته با افت قیمت جهانی طلا و فلزات اساسی و همچنین رشد ناچیز قیمت نفت همراه شد.

    به این ترتیب قیمت جهانی هر انس طلا با افت 4 دلار و 79 سنتی به 1333 دلار رسید. همچنین قیمت جهانی هر بشکه نفت برنت نیز با رشد 14 سنتی در قیمت 46 دلار و 24 سنت معامله شد.

    در بازار فلزات اساسی نیز قیمت هر 5 فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم دچارافت شدند.

    در میان صنایع بازار روز گذشته شاخص گروه خودرو با وجود رشد چشم‌گیر حجم و ارزش معاملات به سطح مقاومتی خود برخورد کرد و اکثر نمادهای این گروه با افزایش عرضه مواجه شدند، در این میان شدت عرضه ها در نمادهای زیر مجموعه شرکت های قطعه ساز تا حدودی بیشتر بود. با این وجود انتظار می رود علیرغم روند نزولی پیش روی این گروه با توجه به جو مثبت حاکم بر بازار در دقایق پایانی شاهد بهبود نسبی روند معاملات در گروه خودرو سازی باشیم.

    در گروه فلزات اساسی نیز افت قیمت جهانی این محصولات بر روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه تاثیر گذار خواهد بود و پیش بینی می شود روند معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه با افت نسبی مواجه شود.

    نمادهای زیر مجموعه گروه پالایشی روز گذشته با افزایش تقاضا مواجه شدند و انتظار می رود امروز نیز متاثر از رشد قیمت جهانی نفت و همچنین انتشار برخی اخبار مثبت از نمادهای زیر مجموعه این گروه شاهد رشد نسبی قیمت ها باشیم. در این گروه «شاوان» روز گذشته اعلام کرد که در نظر دارد برخی املاک خود را در تهران، کیش و مشهد به فروش برساند و با انتشار این خبر با افزایش تقاضا مواجه شد.

    به این ترتیب انتظار می‌رود روند معاملات امروز بازار سهام با وجود شروع مطلوب در دقایق ابتدایی در ادامه دچار افت شده و شاهد افزایش عرضه ها و در نتیجه افت نسبی شاخص باشیم. در این میان نقش سهامداران حقوقی در بهبود شرایط بازار و جهت‌گیری شاخص تاثیر‌گذار خواهد بود.

    برچسب ها