عصر خودرو

روسیه کسب توافق تعلیق تولید در اوپک را سخت خواند

عصر بازار- روسیه که پیش از این ابراز امیدواری کرده بود نتایج اجلاس غیر رسمی آتی اوپک برای تثبیت میزان تولید و بهبود بهای نفت نتایج مثبتی داشته باشد، رسیدن به چنین توافقی را سخت خوانده است.

روسیه کسب توافق تعلیق تولید در اوپک را سخت خواند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه به نقل از معاون نخست وزیر روسیه نوشت که امکان توافق وجود دارد، اما شرایط رسیدن به آن در جمع اعضای اوپک سخت است.
    آرکادی دوروکویچ در این باره گفت: تصمیم گیرندگان در نشست پیش روی سازمان کشورهای صادر کننده نفت مواضع سختی دارند.
    کریل مولودتسف معاون وزیر انرژی روسیه اول مهرماه گفته بود که وزارت انرژی این کشور انتظار دارد، اجلاس 28 سپتامبر (هفتم مهرماه) کشورهای تولیدکننده نفت عضو اوپک در الجزایر برای تثبیت بازار جهانی نفت سودمند باشد.
    انتظار می رود در اجلاس وزیران نفت کشورهای عضو اوپک موضوع تعلیق رشد تولید نفت بررسی شود.
    عربستان و آمریکا از حدود دو سال پیش با عرضه گسترده و بسیار پیش از نیاز نفت به بازارهای جهانی سبب سقوط آزاد فیمت ها شدند که انتقاد بسیاری از کشورهای نفتی از جمله روسیه، ایران و نزوئلا را برانگیخت.
    روسیه دومین تولید کننده نفت پس از آمریکا با روزانه 10 میلیون و 500 هزار بشکه است. درآمدهای نفتی این کشور در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 2015 با 38 درصد سقوط به 14 میلیارد و 93 میلیون دلار کاهش یافت که بیشترین رکورد شکنی منفی از سال 2004 است، در حالیکه حجم صادرات نفتی حداقل چهار درصد بیشتر شده است.
    مسکو تا پیش از جریان سقوط آزاد بهای نفت که در چهار سال گذشته از بیش 100 دلار تا کانال 30 دلار پایین آمد، تمایلی به همکاری گسترده با اوپک در تنظیم بازارهای جهانی را نداشت.

    برچسب ها