عصر خودرو

وزیر نفت الجزایر:

اوپک همچنان می تواند در مورد فریز نفتی به توافق برسد

عصر بازار- وزیر نفت الجزایر گفت، اوپک همچنان می تواند در نشست این هفته در الجزایر در مورد فریز تولید به توافق برسد و حداقل به تفاهمی در مورد چهارچوب یک توافق بر سر میزان تولید دست خواهد یافت.

اوپک همچنان می تواند در مورد فریز نفتی به توافق برسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر نفت الجزایر گفت، اوپک همچنان می تواند در نشست این هفته در الجزایر در مورد فریز تولید به توافق برسد و حداقل به تفاهمی در مورد چهارچوب یک توافق بر سر میزان تولید دست خواهد یافت.

    خوش بینی الجزایر به نشست غیررسمی این هفته اوپک در حالd است که محمد بارکیندو، دبیرکل این سازمان هفته گذشته هشدار داد که نباید انتظار داشت تصمیمی از نشست غیررسمی روز چهارشنبه اوپک بیرون بیاید. بعدا مشخص شد که ایران و عربستان هنوز بر سر مبنای توافق در مورد فریز تولید با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
    نورالدین بوترفا، وزیر نفت الجزایر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «یک توافق یا عناصری از یک توافق درنشست الجزایر به دست خواهد آمد. ما نمی توانیم با دست خالی از این نشست بیرون برویم.»
    بوترفا افزود، این نشست مشورتی می تواند به یک نشست رسمی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تبدیل شود و گزینه های موجود از جمله فریز تولید مورد بحث قرار گیرد که از جمله آنها پیشنهاد کاهش فوری تولید است که به مدت شش ماه یا یک سال ادامه خواهد داشت.
    بوترفا وجود اختلاف نظر بین الجزایر و عربستان را رد کرد، اما اذعان نمود که ایران «یک مشکل ویژه محسوب می شود که می تواند از نظر فنی یا سیاسی قابل پذیرش تلقی شود.»
    وزیر نفت الجزایر گفت، اگر اقدامی برای حل مازاد عرضه فعلی نفت صورت نگیرد، قیمت نفت ممکن است به 30 دلار در هر بشکه برسد. «اوپک چاره ای جز تصمیم گیری  ندارد، یا ایk تصمیم در الجزایر گرفته شود یا در وین.»
    وی افزود، اعضای اوپک به دلیل قیمت های پایین نفت روزانه 300 تا 500 میلیون دلار درآمد را از دست می دهند، اما این می تواند منجر به کمبود نفت شود و بر مصرف کنندگان نیز تاثیر بگذارد. اگر این اتفاق رخ دهد «قیمت ها افزایش خواهد یافت و اقتصاد جهانی آسیب خواهد دید.»

    برچسب ها