عصر خودرو

در نخستین روز اجرای مصوبه دولت در بورس کالا رقم خورد؛

معامله ۶۶۰هزار کیلوگرم ذرت کرمانشاه در رقابت خریداران

عصر بازار- ا اتمام معاملات جو دامی کل کشور براساس ماده ۳۳قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی در بورس کالای ایران، از امروز معاملات ذرت دانه ای کل کشور در بورس کالا آغاز شد که در نخستین روز، کل حجم ذرت عرضه شده در رقابت خریداران مورد دادوستد قرار گرفت.

معامله ۶۶۰هزار کیلوگرم ذرت کرمانشاه در رقابت خریداران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، هیات دولت سال گذشته عرضه دو محصول ذرت خوزستان و جو کرمانشاه را برپایه اجرای ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی به صورت پایلوت در بورس کالای ایران اجرایی کرد که با توجه به موفقیت این طرح، اوایل امسال بود که هیات دولت عرضه ذرت و جو کل کشور در بورس کالای ایران را تصویب کرد. به این ترتیب با موفقیت معاملات جو دامی کشور، از امروز نوبت به ذرت رسیده است تا معاملات این محصول نیز به صورت گواهی سپرده کالایی و همچنین فیزیکی در بورس کالا آغاز شود. براین اساس، امروز کشاورزان استان کرمانشاه به عنوان نخستین عرضه کننده ذرت به صورت قیمت تضمینی در بورس کالا پیش قدم شدند که 659هزار و 753 هزار کیلوگرم ذرت متعلق به انبار خورشیدی این استان با قیمت 8هزار و 671 ریال به ازای هر کیلوگرم در بورس کالا معامله شد. نکته جالب توجه در معاملات نخستین روز عرضه ذرت استان کرمانشاه، صف تقاضای بالای خریداران به نسبت حجم عرضه بود به طوریکه پس از اتمام معاملات همچنان سفارش های خرید در سامانه معاملات باقی مانده است.

    به این ترتیب با گشایش نماد ذرت 9510-01 کرمانشاه در سایت www.tsetmc.com، عرضه ذرت کشاورزان کل کشور در بورس کالای ایران آغاز شد که براساس تصمیمات اتخاذ شده، عرضه ذرت دانه ای استان های کرمانشاه، کردستان، قزوین، فارس، کرمان (جنوب کرمان) و خوزستان در بورس کالای ایران به صورت گواهی سپرده کالایی و در سایر استان ها به صورت فیزیکی انجام خواهد شد.

    لازم به ذکر است، براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی بورس کالای ایران، عرضه معاملات ذرت دانه ای مشمول ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در قالب گواهی سپرده کالایی از امروز در بورس کالای ایران آغاز شد و نماد های دیگر این استان و سایر استان های مذکور، به موازات پذیرش انبارها اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین محل تحویل محصول خریداری شده، انبارهای مورد پذیرش بورس کالای ایران در استان های اعلام شده خواهد بود که خریدار ملزم است، انبار مورد نظر خود را در فرم ثبت سفارش خرید درج نماید. فهرست انبارها در سایت بورس کالای ایران در بخش انبارها قابل مشاهده است. خریدار می بایست ظرف مدت 30 روز پس از معامله، محصول را از انبار حمل و خارج نماید.استاندارد ذرت دانه ای مورد توافق بورس کالای ایران و وزارت جهاد کشاورزی که از انبارهای پذیرش شده بورس تحویل خریداران خواهد شد، در اطلاعیه عرضه ذرت در سایت بورس کالای ایران در دسترس عموم قرار دارد.همچنین اطلاعات مربوط به سفارش ها و قیمت های معاملاتی در بخش "بورس کالا" قسمت "گواهی سپرده" در سایت www.tsetmc.com  برای عموم قابل مشاهده است.

    برچسب ها