عصر خودرو

در بورس کالای ایران رقم خورد؛

تبعیت سکه آتی از اونس

عصر بازار- بهای جهانی اونس در پایان معاملات روز جمعه با کاهش روبرو شد که این روند افت سکه در بازار آتی بورس کالای ایران را در روز شنبه به دنبال داشت، این در شرایطی است که بهای سکه در بازار نقدی با نوسان قیمت رو به رو شد.

تبعیت سکه آتی از اونس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، فلز گرانبها در پایان مبادلات روز جمعه با 3 دلار کاهش به کمتر از 1338 دلار رسید و موجب روند نزولی سکه در بازار آتی شد.

    به این ترتیب، بازار آتی سکه بورس کالای ایران در اولین روز هفته با افت قیمت همراه شد، به طوری که سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 132هزار تومان معامله شد و کاهش 0/09 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با قیمت یک میلیون و 146هزار تومان معامله شد که افت0/13 درصدی را در این روز به ثبت رساند.

    همچنین قرارداد تحویل اسفندماه نیز با قیمت یک میلیون و 160 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/15درصدی را تجربه کرد. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی هم با 0/16 درصد افت با قیمت یک میلیون و 175 هزار تومان به فروش رسید.

    در پایان سررسید تیر ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 193 هزار تومان معامله شد و کاهشی معادل 0/18 درصد را ثبت کرد.

    از سویی حجم معاملات آتی سکه در اولین روز هفته به 3 هزار و 140 قرارداد به ارزش 372 میلیارد ریال رسید .

    در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

    در بازار دیروز شنبه، قیمت سکه بهارآزادی، سکه امامی و هرگرم طلای 18 عیار با افزایش همراه شده است. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته و قیمت سکه گرمی بدون تغییر گزارش شد.

    به این ترتیب اولین روز معاملاتی هفته، قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی با افزایش همراه شد. به طوریکه به ترتیب با افزایش قیمت 1000 و 600 تومانی، معادل یک میلیون و 120 هزار تومان و یک میلیون و 120 هزار و 800 تومان گزارش شدند.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار نیز، با قیمت 113 هزار و 990 تومان گزارش شد که نسبت به پنجشنبه گذشته 58 تومان رشد کرده بود.

    این در حالی است که تا این لحظه از بازار قیمت نیم سکه و ربع‌سکه نسبت به روز گذشته هزار تومان کاهش یافته و به ترتیب با قیمت های 567 و 297 هزار تومان معامله شدند.

    از سویی سکه گرمی نیز نسبت به پنجشنبه گذشته تغییرقیمتی جدیدی را شاهد نبود.

    معامله 40سکه در قالب گواهی سپرده

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز به 40 سکه به ارزش 445 میلیون ریال رسید. همچنین آخرین قیمت معامله سکه طلا بر روی تابلوی معاملات یک میلیون و 115 تومان ثبت شد.

    برچسب ها