عصر خودرو

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

بازار شکر از تلاطم افتاد

عرضه شکر در بورس کالا مستمر است

عصر بازار- معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران، از عرضه مداوم شکر در بورس کالا با هدف تنظیم بازار خبر داد.

بازار شکر از تلاطم افتاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسن عباسی معروفان گفت: هم اکنون تلاطم بازار شکر کاملا فروکش کرده و از دو هفته قبل، قیمت ها تقریبا به قیمت های مصوب دولت نزدیک شده است.

    وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران، 307 هزار تن شکر در بورس کالا عرضه کرده که حدودا 125 هزار تن آن معامله شده است و این نشان می دهد که عرضه، بیش از 2 برابر تقاضا بوده و نیاز بازار تامین شده است.

    عباسی معروفان اظهار داشت: غیر از ما شرکت های تولیدی شکر نیز حدود 147 هزار تن شکر در بورس عرضه کرده اند که آنها هم 138 هزار و 500 تن فروخته اند .

    وی گفت: علاوه بر بورس کالا،  شرکت بازرگانی دولتی ایران 79 هزار تن شکر را در خارج از بورس فروخته و سایر شرکت ها هم در خارج از بورس 293 هزار تن فروش داشته اند .

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: الان در بازار عمده فروشی و آزاد، شکر 50 کیلویی و فله ای حدود 2600 تا 2700 تومان فروخته می شود که قیمت مصوب دولتی هم 2520 تومان است و تقریبا می شود گفت به قیمت عادی و نرمال خود بازگشته است .

    عباسی معروفان گفت: البته با توجه به اینکه در بازار خرده فروشی تنش هایی بوده، شاید هنوز برخی خرده فروشی ها از جمله بقالی ها و سوپری ها شکرهایی با قیمت های خرید بالاتر داشته باشند که آن هم با قیمت هایی که عمده فروشی های جدید عرضه می کنند، به زیر 3000 هزار تومان خواهد رسید .

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران اطمینان داد: موجودی شکر کشور مطلوب است و مشکلی بابت تنظیم بازار و تأمین مواد اولیه کارخانجات صنف و صنعت نیست.

    برچسب ها