عصر خودرو

به دنبال تنزل رتبه بدهی دولتی؛

نخست وزیر ترکیه به مودیز تاخت

عصر بازار- بنعلی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه از اقدام مودیز در تنزل رتبه بدهی دولتی این کشور به سطح بی‌ارزش، به شدت انتقاد کرد و این آژانس اعتبارسنجی را به جانبداری متهم کرد.

نخست وزیر ترکیه به مودیز تاخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ییلدیریم با رد نگرانی‌های مودیز، اظهار کرد: اقتصاد ترکیه بر پایه‌های محکمی استوار است و آنکارا انضباط مالی را نادیده نخواهد گرفت.

    نخست وزیر ترکیه به خبرنگاران در استانبول گفت: این آژانس اعتبارسنجی چند روز پیش اعلام کرده بود اقتصاد ترکیه به راحتی بر شوک کودتای نافرجام فائق آمده است. اکنون چه چیزی در دو روز تغییر کرده است.

    وی در ادامه افزود: صادقانه باید بگویم ما تصور نمی‌کنیم این ارزیابی‌ها بی طرفانه باشد و نشان می‌دهد مودیز می‌خواهد نگرشی را از اقتصاد ترکیه ایجاد کند.

    مودیز روز جمعه اعلام کرد واکنش دولت ترکیه به کودتای نافرجام و اخراج و بازداشت ده‌ها هزار نفر در بخش آموزش، ارتش و سیستم قضایی، بر حاکمیت قانون در این کشور لطمه زده است، اما ییلدیریم اظهار کرد ارزیابی آژانسهای اعتبارسنجی اهمیت چندانی برای آنکارا ندارد با این همه کابینه وی همچنان تاکید می کند که ترکیه بر اجرای اصلاحات ساختاری متعهد است.

    نخست وزیر ترکیه به کاهش شمار گردشگران اذعان کرد و گفت: امیدوار است وضعیت گردشگری بهبود پیدا کند.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مودیز اعلام کرده است درآمد ورود گردشگران به ترکیه که در 4.4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور مشارکت دارد، به دلیل تحریمهای روسیه در سال گذشته و افزایش حملات تروریستی، کاهش پیدا کرده و تراز پرداخت‌های این کشور را ضعیف کرده است.

    از سوی دیگر بدهی خارجی در دولت، شرکتها و بخش بانکی افزایش پیدا کرده و امسال موعد پرداخت 156 میلیارد دلار بدهی سر می رسد.

    مهمت شیمشک، معاون نخست وزیر و مسئول امور اقتصادی و نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه در پستهای توییتری اعلام کردند ترکیه متعهد به اصلاحات است.

    شیشمک که وزیر دارایی سابق است، اظهار کرد اصلاحات مربوط به تحقیقات و توسعه و همچنین تغییرات در بازار کار از جمله افزایش پس انداز افراد و بهبود فضای سرمایه گذاری امسال انجام شده است.

    برچسب ها