عصر خودرو

هواپیماهای برزیلی و ایتالیایی در صف فروش به ایران

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت:درحال مذاکرات اولیه با امبرائر بزریل هستیم که هواپیماهایی شبیه ای‌تی‌آر تولید می‌کند.

هواپیماهای برزیلی و ایتالیایی در صف فروش به ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چند روز بعد از اعلام خبر موافقت اوفک با قرداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ عضو ارشد مذاکره کننده تیم هوایی ایران از آغاز مذاکرات رسمی با ام آرجی و هم چنین امبرائر بزریل، خبر داد و گفت درحال مذاکرات اولیه با امبرائر بزریل هستیم که هواپیماهایی شبیه ای‌تی‌آر ایتالیا تولید می‌کند.

    اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل  در خصوص نتایج نهایی مذاکرات با ATR ایتالیا، گفت: ای تی آر و ایرباس شرایط یکسانی دارند.

    وی دراین باره توضیح داد: از آنجا که پنجاه درصد ATR متعلق به ایرباس است و پنجاه درصد آن متعلق به ایتالیایی‌هاست، بنابراین هر تفاهمی با ایرباس به عمل آید همان تفاهم با ای‌تی‌آر نیز قابل اجراست. البته مذاکره با ای‌تی‌آر ساده‌تر است چرا که تنها یک انتخاب موتور دارد و سازندگان قطعات و تجهیزات آن محدودتر هستند ولی شرایط مالی آن درست مثل ایرباس است. 

    فخریه کاشان هم چنین از ورود تازه به مذاکره رسمی با ام آرجی خبر داد و گفت: مذاکرات با ام‌آرجی آغاز شده است.

    پرواز آزمایشی امبرائر در ایران

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از مذاکرات جدید با امبرائر بزریل نیز خبر داد و گفت: درحال مذاکرات اولیه با امبرائر بزریل هستیم که هواپیماهایی شبیه ای‌تی‌آر تولید می‌کند.

    وی با اعلام خبر حضور تیم امبرائر در تهران طی هفته گذشته تصریح کرد: هواپیمای امبرائر هفته گذشته دو پرواز آزمایشی بر فراز دریای خزر و هم چنین بر فراز دماوند داشته است.

    فخریه کاشان با بیان اینکه تیم امبرائر سه روز در تهران بودند و با همه خطوط هوایی ایران مذاکره داشتند، گفت: این تیم یک روز آموزش را به پرواز و نکات فنی و یک روز را هم به بحث‌هایی که مربوط به فاینانس و شرایط مالی ایران می‌شود اختصاص دادند.

    به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل، قرار بر این است که امبرائر پیشنهاد نهایی خود را به ایران ارایه دهد.

    وی در این خصوص گفت: پیشتهاد امبرائر به ایران جزو پیشنهادهایی است که حتما رسیدگی می‌کنیم چرا که علاقه مند به داشتن هواپیماهای کوچک هستیم و مهم تر اینکه نمی‌خواهیم همه تخم‌مرغ هایمان را در یک سبد بگذاریم و قصد داریم منابع تامینی نیازهایمان را توزیع کنیم.

    به گفته فخریه کاشان در صورت نهایی شدن این دو قرارداد هواپیمایی آسمان طرف قرارداد با امبرائر و ام‌آرجی خواهد بود.

    برچسب ها