عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی:

افزایش ثبات اقتصادی در ایران امید بخش است

عصر بازار- یک پژوهشگر و کارشناس اقتصادی درمشهد گفت:افزایش ثبات اقتصادی در جامعه طی سال های اخیر و به ویژه پس از بر جام نشانه های امید بخش برای بهبود وضعیت اقتصادی در ایران است.

افزایش ثبات اقتصادی در ایران امید بخش است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی مجتهدی شنبه شب درهم اندیشی 'نگاهی تحلیلی بر روند شاخص های کلان اقتصاد ایران' افزود: دستاوردهای برجام و افزایش ارتباطات کشور با دنیای خارج، ثبات و استحکام مناسبات اقتصادی را به دنبال داشته و دارد، هر چند که این شرایط به کندی پیش می رود.
    وی خاطر نشان کرد: خروج ار رکود مسکن، رشد خودروسازی و افزایش تقاضا برای خرید خودرو، کاهش نرخ سود بانکی، کاهش سپرده گذاری در بانک ها و رشد 30 درصدی شاخص بورس، نشانه هایی از بهبود وضعیت اقتصادی در کشور پس از برجام است.
    وی ادامه داد: در بخش مسکن طی سال جاری قیمت ها بین چهار تا 10 درصد افزایش یافته و براساس پیش بینی ها تا پایان امسال معاملات مسکن و قیمت آن افزایش خواهد یافت.
    به گفته وی، افزایش حداقل دستمزدها در کشور تا قبل از سال 92، همواره از نرخ تورم کمتر بوده است اما در سال های اخیر افزایش سطح دستمزدها از تورم پیشی گرفته و این به آن معنی است که قدرت خرید از دست رفته خانوارها تا حدودی ترمیم یافته است.
    این مدرس رشته اقتصاد با ارائه گزارشی از شاخص های اقتصادی کشور طی سال های 90 تا 94 گفت: ثبات اقتصادی ایجاد شده قدرت پیش بینی کارگزاران اقتصادی اعم از مصرف کننده و سرمایه گذار را افزایش داده که این امر برنامه ریزی بهتر آنان برای آینده را موجب خواهد شد.
    وی با اشاره به آمارهای تولید ناخالص ملی و رشد اقتصادی مبتنی بر محاسبات تولید ملی در کشور افزود : شاخص ها و متغیرهای اقتصادی حاکی از تحقق رشد اقتصادی پنج درصدی پیش بینی شده برای کشور در سال 95 است.
    نشست هم اندیشی 'نگاه تحلیلی بر روند شاخص های کلان اقتصاد ایران' با حضور جمعی از فعالان و کارشناسان اقتصادی و به همت پژوهشکده ثامن در مشهد برگزار شد.

    برچسب ها