عصر خودرو

مدیر عامل تامین سرمایه بانک مسکن تشریح کرد:

پویایی بازار سرمایه با افزایش سهم صندوق ها

تمام متغیرهای اقتصادی به نفع بازار سرمایه است

عصر بازار- افزایش سقف سرمایه گذاری سهام که در ابلاغیه جدید سازمان بورس اعلام شده اقدام موثری در تجهیز سرمایه ها به سمت بازار سرمایه است.

پویایی بازار سرمایه با افزایش سهم صندوق ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محسن فاضلیان مدیر عامل تامین سرمایه بانک مسکن در خصوص ابلاغیه جدید سازمان بورس گفت: اصل محوری بازار سرمایه تشکیل سرمایه است و این موضوع هدف بورس محسوب می شود.

    وی با تاکید بر اینکه باید فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه از توجیه اقتصادی برخوردار شود، افزود: باید سرمایه گذاری در بازار سهام توسط صندوق های سرمایه گذاری از حداقل بازدهی برخوردار باشند تا صندوق ها بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه این تصمیم اقدامی موثر برای بازار سرمایه است، اظهار داشت: ورود پررنگ تر صندوق های سرمایه گذاری به بازار سهام باعث تحریک تقاضا و افزایش انگیزه در بازار سرمایه می شود.

    به گفته وی مدیران صندوق ها فرصت های مولد در بازار سرمایه را شناسایی و به سرمایه گذاری اقدام می کنند، به این ترتیب سهم سرمایه گذاری صندوق ها در بازار سرمایه افزایش می یابد.

    فاضلیان در ادامه بررسی این موضوع افزود: در نگاه اصلی به این موضوع نباید فراموش کرد که صندوق های سرمایه گذاری پیش بینی بازدهی دارند؛ چرا که خریدار واحدهای صندوق ها هدفشان تحقق سود است و به مدیریت حرفه ای صندوق اتکا می کند و در این شرایط اگر بازار نتواند بازدهی مورد نظر این صندوق ها را محقق کند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

    وی ادامه داد: عدم تحقق بازدهی در صندوق ها باعث بی اعتمادی سرمایه گذاران می شود.

    مدیر عامل تامین سرمایه بانک مسکن با تاکید بر اینکه چنین تصمیمی به رشد و تعمیق بازار سرمایه کمک می کند، افزود: از سویی دیگر باید تلاش شود تا بازار سرمایه در نگاه سرمایه گذاران به بازاری توجیه دار برای سرمایه گذاری تبدیل شود. اگر فقط تقاضای موقت برای سهام ایجاد شود اما بازدهی متعارف در بازار وجود نداشته باشد، سرمایه گذاران بی اعتماد خواهند شد.

    وی در حالی که اصل سیاست افزایش سهم صندوق ها در بازار سرمایه را قابل تحسین دانست، گفت: این تصمیم باعث رشد و پویایی بیشتر بازار سرمایه و ورود سرمایه های مردمی به این بازار می شود.

    فاضلیان در ادامه به مسولان اقتصادی توصیه کرد انرژی خود را معطوف به توجیه پذیر شدن سرمایه گذاری در بازار سرمایه کنند.

    وی ادامه داد: در صورتی که بازار مانند سال گذشته به روزهای اوج خود بازگردد به طور قطع صندوق ها بدون دغدغه، سهم مجاز خود را در بازار سهام سرمایه گذاری خواهند کرد.

    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام متغیرهای اقتصادی به نفع بازار سرمایه است،گفت: کاهش نرخ سود، رفع تحریم ها و آزاد شدن منابع بلوکه شده شرکت ها به خصوص بنگاه های  صادراتی و ورود تکنولوژی های جدید در کنار سایر عوامل مثبت چشم انداز روشنی را از بازار سرمایه ترسیم می کند.

    وی ادامه داد: اما آنچه این متغیرها را از شرایط بالفعل به شرایط بالقوه می رساند گذر زمان است، بازار برای درک این اتفاق های مثبت نیازمند زمان است اما چشم انداز بازار سرمایه روشن است.

    برچسب ها