عصر خودرو

یک مقام اتحادیه تولیدکنندگان سنگ آهن:

صادرات سنگ آهن ایران از ابتدای سال ۹۶ متوقف می‌شود

عصر بازار- در حالی که قیمت جهانی سنگ آهن کاهش یافته، ایران در حال برنامه ریزی برای توقف صادرات سنگ آهن خام از مارس ۲۰۱۷ و فروش سنگ آهن فرآوری شده به منظور به حداکثر رساندن سود خود است.

صادرات سنگ آهن ایران از ابتدای سال ۹۶ متوقف می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک مقام صنعتی گفت، در حالی که قیمت جهانی سنگ آهن کاهش یافته، ایران در حال برنامه ریزی برای توقف صادرات سنگ آهن خام از مارس 2017 برابر با آغاز سال 1396 و فروش سنگ آهن فرآوری شده به منظور به حداکثر رساندن سود خود است.
    تهران در حال حاضر ششمین تامین کننده بزرگ سنگ آهن چین به شمار می رود.
    کیوان جعفری تهرانی، رئیس امور بین الملل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن ایران در حاشیه یک کنفرانس صنعتی در شهر دالیان چین گفت: «دلیل این تصمیم روشن است. ایران ترجیح می دهد محصولات با ارزش افزوده که دارای قیمت های بالاتری هستند تولید کند.»
    قیمت سنگ آهن در بازار جهانی به دلیل مازاد عرضه از نزدیک به 200 دلار در هر تن در سال 2011 به زیر 60 دلار کاهش یافته است. به گفته تهرانی، تعداد معادن سنگ آهن در ایران از 200 مورد در سال 2013 به 20 مورد کاهش یافته است.
    وی افزود، انتظار می رود شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ایران کارخانه 5 میلیون تنی گندوله سازی خود را تا سه ماهه پایانی سال 2016 افتتاح نماید.
    گل گهر در حال مذاکره با دولت ایران برای لغو تعرفه صادراتی 30 درصدی گندوله است تا بتواند تا پایان سال شمسی آینده حدود یک تا 2 میلیون گندوله سنگ آهن صادر نماید.
    تهرانی گفت: «چین مایل به خرید است و من در جریان سفرم به دالیان، درخواست های بسیار زیادی دریافت کرده ام.»
    تهرانی افزود، ایران قبلا سالانه 7 تا 8 میلیون تن گندوله تولید می کرد و کل تقاضای داخلی برای گندوله به 28 تا 29 میلیون تن می رسید. اما اکنون با کاهش تقاضای داخلی برای فولاد، تولید داخلی گندوله می تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد و ایران را به صادر کننده گندوله سنگ آهن تبدیل نماید.
    تهرانی در ادامه گفت، هنوز هیچ اتفاقی در مورد طرح شرکت کی آی او سی ال هند برای احداث کارخانه گندوله سازی در ایران نیفتاده است.

    برچسب ها