عصر خودرو

سفیر کره در ایران:

صادرات نفتی ایران به کره دو برابر شد

روابط صنعتی ایران و کره قابل شمارش نیست

عصر بازار- سفیر کره در ایارن با بیان اینکه پس از سفر رئیس جمهروی کره به ایران صادرات نفتی ایران به کره دو برابر شد ، گفت: اولویت ما در فعالیت‌های اقتصادی توسعه روابط صنعتی است.

صادرات نفتی ایران به کره دو برابر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، کیم سئونگ هو در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه دولت کره به دنبال تعمیق و پایداری روابط با ایران است گفت: اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهور پارک برای اولین بار به ایران سفر کرد و این اولین گام برای افزایش روابط با ایران بود.

    وی با بیان اینکه به دنبال تعمیق روابط ایران از طریق تعاملات فرهنگی هستیم ، ادامه داد: ایران و کره شرکای تجاری قدیمی هستند اما در این بین پایداری روابط مهم است که ما اعتقاد داریم می‌توانیم از طریق افزایش تعاملات فرهنگی پایداری روابط مان با ایران در تمام بخش‌ها را حفظ کنیم.

    سفیر کره در ایران با بیان اینکه روابط بین ایران و کره در گذشته فقط معطوف به تبادلات نفتی بوده است، ادامه داد: تنها روابط تجاری بین دو کشور کافی نیست و به دنبال افزایش روابط همه جانبه بین ایران و کره هیستم.

    کیم سئونگ هو با بیان اینکه روابط اقتصادی بین ایران و کره در حال افزایش است ادامه داد: پس از سفر رئیس جمهور کره به ایران واردات نفتی ایران به کره دو برابر شد.

    وی با تاکید بر اینکه دولت کره قصد دارد روابط دو کشور چند جانبه افزایش یابد ادامه داد: در همین راستا تجارت بین ایران و کره و همکاری در پروژه‌های عمرانی افزایش یافته است.

    کیم با اشاره به حضور نمایندگی های بانک های کره‌ای در ایران گفت: دو شعبه از بانک‌های کره ای در ایران راه‌اندازی شده است همچنین در تلاش هستیم که نمایندگی شرکت‌های بزرگ کره‌ای را در ایران ایجاد کنیم.

    سفیر کره در ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی برای افزایش حضور سرمایه‌گذاران دو طرف در پروژه‌های عمرانی دارید، گفت: خوشبختانه روابط سرمایه‌گذاران دو کشور در حال افزایش است و شرکت‌های بزرگ کره‌ای برای حضور در پروژه‌های عمرانی در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و مذاکرات بسیاری انجام شده است که تا به قرارداد منجر نشود نمی‌توان اطلاعات این قراردادها را اعلام کنم.

    وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران کره‌ای وارد پروژه‌های سدسازی در ایران شده‌اند، گفت: به تازگی شرکت‌های کره‌ای قراردادی برای ساخت یک سد در جنوب ایران امضا کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه برای افزایش تعاملات تجاری ایران با کشورهای دیگر بانک‌های اروپایی باید به ایران کمک کنند، گفت: دو بانک کرده‌ای تاسیس شده در ایران بانک‌های کوچکی هستند وتوان حل مشکلات مالی را ندارند و برای حل مشکلات مالی باید بانک های بزرگ اروپایی وارد شوند و درهای خود را به روی بازار ایران باز کنند.

    وی تاکید کرد: برای انجام تبادلات تجاری سنگین بین ایران کره و سایر کشورها از جمله ژاپن باید یک شخص سومی وارد شود و معتقدم ا ین مشکلات می‌توانند از سوی بانک های اروپایی حل شوند.

    سفیر کره در ایران تاکید کرد: معتقدم تمام این موضوع‌های مالی تنها یک مشکل هستند و نه یک مانع.

    کیم در باره سفر هیئت ایرانی به کره گفت: دعوتنامه سفر مقامات ایران برای آقای قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ارسال شده همچنین دعوتنامه‌ا ی را هم برای وزیر بهداشت ایران ارسال کرده‌ایم .

    وی با اشاره به روابط صنعتی بین ایران و کره هم گفت: روابط صنعتی بین این دو کشور آن قدر زیاد است که قابل شمارش نیست و اولویت کاری ما هم توسعه روابط صنعتی است.

    برچسب ها